Ja nu når den gamle olietank endelig er væk, så begynder man at overveje at fikse væggene i kælderen. I dag er der lidt østeuropæisk advarsel dernede. Væggene er støbt, og man kan tydeligt se, hvor hver planke i formen har været. Forskellen er op til 10 mm måske. Er der nogen, der ved, hvordan man skal gøre for at få dem til, så man kan male? Overvejer at forsøge at påføre puds (puds i sæk, der blandes med vand), men det er måske for svært, hvis man ikke har gjort det før? Andre måder?
Pudsning er ikke let, men det går rigtig hurtigt for en, der kan!
Hvis det er beton, plejer nogle murere at prime med betonvand eller betonslam som base, hvis det er tale om en hård betonvæg. Derefter kaster de pudsemørtel (som så skal have den rette konsistens) og pudser bagefter, når mørtlen er blevet "tilpas" tør, og det er den, når de synes det "føles godt", med andre ord er en hel del erfaring rigtig godt. Den murer jeg fik fat på, klarede 12 m2 på 3 timer! Men der havde jeg renset alt løst væk først.
Hvis det er beton, plejer nogle murere at prime med betonvand eller betonslam som base, hvis det er tale om en hård betonvæg. Derefter kaster de pudsemørtel (som så skal have den rette konsistens) og pudser bagefter, når mørtlen er blevet "tilpas" tør, og det er den, når de synes det "føles godt", med andre ord er en hel del erfaring rigtig godt. Den murer jeg fik fat på, klarede 12 m2 på 3 timer! Men der havde jeg renset alt løst væk først.
Jeg har pudset en del for egen regning og som Lymmeln siger, det tager tid for den som ikke kan. Jeg har mere tålmodighed end penge 
Jeg ville have sørget for at få fjernet maling osv. og derefter bedt om tilbud på arbejdet fra et firma. Lang retskive er godt at have, hvis du ikke har tænkt dig at sætte nogle lister at trække af efter.
Jeg ville have sørget for at få fjernet maling osv. og derefter bedt om tilbud på arbejdet fra et firma. Lang retskive er godt at have, hvis du ikke har tænkt dig at sætte nogle lister at trække af efter.
Klik her for at svare