Hej,

Jeg har lidt overvejelser om dette med at ordne indvendige vægge og lofter - på mit hus er arbejdet dårligt udført og vil som minimum kræve at blive spartlet og tapetseret om i princippet i alle rum (sjovt, det var jo ikke derfor jeg byggede nyt! :P).

Under alle omstændigheder, i forbindelse med dette overvejer jeg, om man ikke skulle tage et skridt videre og også ændre væggene lidt fra blot at være gipsplader til Plyfa+Gips. Dette for at slippe for dyvelproblemet samt lidt yderligere lydisolering. At jeg samtidig kan kontrollere eventuelle fugt- og skimmelskader er jo yderligere et plus.

Overkill eller godt? Er der måske et bedre materiale end plyfa?
 
Om ikke andet så lyder det som at det bliver meget besværligt at rive det gamle gips ned og derefter sætte plyfa og gips op og derefter spartle, slibe, tapetsere og sætte nye lister og karme op.

Er det for meget til at spartle ville jeg nok sætte renoveringsgips op på de eksisterende vægge.
 
Joo, synes også det lyder irriterende :)
Bliver bare så fandens irriteret når hullerne bliver for store, kortlingar mangler osv.

Måske er det fornuftigt at gøre dette ved en 10-års rust ala värsting og nøjes med at spartle og male loftet om for nu.

Men sikkert ville det blive godt? ;D
 
Ja det findes bedre materialer end plyfa. En såkaldt OSB-plade gør jobbet lige så godt, men koster betydeligt mindre. Krauta sælger disse for 119SEK/plade, plyfa skal du betale 155-160 spänn for.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.