Hej
Jeg er i gang med at udskifte garageporten fra en gammel vippeport med fjedre til en hejseport. Da den nye port kommer til at være indenfor indervæggen, hvilket er ca. 100 mm bag den gamle vippeport, vil en del af gulvet, der tidligere var "indendørs", nu være udenfor døren. Desværre hælder denne del af gulvet mod døren, og jeg er bange for, at hvis regnen rammer døren, vil vand kunne finde vej ind i garagen på grund af dette tilbagefald. Jeg ville derfor have brug for at hugge 20-25 mm væk langs med garagedøren, ca. 100 mm i bredden, samt støbe om faldet. Hvad bruger man i et sådant tilfælde for at jævne ud? Som sagt, det er udendørs.

Jeg havde samme situation for nogle år siden, da vippeporte blev udskiftet til ledhejseporte & disse desværre endte indenfor ovenpå pladen.

Jeg støbte den ydre del med grovbeton, så der blev fald ud fra porten. Desværre er det ikke helt nok, da jeg ikke begyndte fallet langt nok ind under porten, for når det regner kraftigt mod portene, trænger det alligevel nogle gange ind under gummibufferen. Så jeg bliver nødt til at lave en lille kant på pladen for at stoppe det. Jeg ved bare ikke, om jeg skal fortsætte med at støbe en "en centimeter" høj kant eller lægge en metal/plast liste af en slags over pladen mellem karmene. Idéer og forslag modtages gerne til dette, også i mit tilfælde.

Et almindeligt betongspartel bør vel klare dette glimrende??

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.