Det værste ved hele renoveringen 
Jeg hader virkelig remserne, hvad jeg "har læst" i teorien er, at man skal bruge en speciel samlingsspartelmasse, der er lidt vådere, første gang kun samlingsspartelmasse og remse, intet lag på remsen, når det er tørt, et nyt lag uden på remsen.
Jeg personligt har svært ved at få det til at fungere og gør som forrige i tråden. Jeg bruger vådrumslim og remse på dette, når det er tørt, så bruger jeg spartel
Jeg hader virkelig remserne, hvad jeg "har læst" i teorien er, at man skal bruge en speciel samlingsspartelmasse, der er lidt vådere, første gang kun samlingsspartelmasse og remse, intet lag på remsen, når det er tørt, et nyt lag uden på remsen.
Jeg personligt har svært ved at få det til at fungere og gør som forrige i tråden. Jeg bruger vådrumslim og remse på dette, når det er tørt, så bruger jeg spartel
JanneJanne123
Husejer
· Stockholm
· 2 911 indlæg
JanneJanne123
Husejer
- Stockholm
- 2,911 indlæg
Pensel på vådrumslim i pladesamlingerne og sæt derefter fast papirstrimlen. Jeg plejer at presse trimlen ned med en spartel ved at trække den over trimlen. Brug ikke fiberstrimler, det er ikke lige så holdbart.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 433 indlæg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7,433 indlæg
Du behøver ikke lim med tape. Klæb tapen op og på med nogle omgange spartelmasse så bliver det godt. Ved at mange ikke kan lide det (især her på forummet) men det er velafprøvet og fungerer selvom det sandsynligvis er lidt dårligere end en 100% korrekt indspartlet papirstrimmel.
Vådrumsklæber fungerer fint! Læg et tykt og jævnt lag lim, med en lille rulle eller pensel, og når strimlen sidder, lægger du et lag lim udenpå strimlen med det samme.
Tryk ikke for hårdt på strimlen, da der er risiko for, at du presser lim væk under strimlen.
Præcis samme variant gælder med pladespartel!
Tryk ikke for hårdt på strimlen, da der er risiko for, at du presser lim væk under strimlen.
Præcis samme variant gælder med pladespartel!
Papirstrimmel er at foretrække siden nogle år før var det glasfiber, der gjaldt, så gør det, du er komfortabel med.
Men gør det nemmest sådan her
Skitse samlingen og monter strimlen, glat løst med spartlen. Tør, skitse.
Hvis du ikke får det til at fungere, kan du gøre på en af disse måder
Sæt op strimlen, skitse
Skitse, tør, sæt strimle, skitse.
Du behøver altid at skitse mindst 2 gange.
Slib mellem hver skitsning, men ikke så hårdt, at du sliber strimlens fibre af.
Men gør det nemmest sådan her
Skitse samlingen og monter strimlen, glat løst med spartlen. Tør, skitse.
Hvis du ikke får det til at fungere, kan du gøre på en af disse måder
Sæt op strimlen, skitse
Skitse, tør, sæt strimle, skitse.
Du behøver altid at skitse mindst 2 gange.
Slib mellem hver skitsning, men ikke så hårdt, at du sliber strimlens fibre af.