Skal spartle samlingen på gipsplader. Sætter jeg først selvklæbende fibertape og så spartle?
Papirtape er såå svært at få på plads..,:/

R Rolle85 sagde:
Skal spartle samlingen på gipsskiver. Sætter jeg først selvklæbende fiberstrimmel og så spartler?
Papirstrimmel er såå svært at få på..,:/
Ikke svært med papirstrimmel, man limer den med vådrumslim, derefter spartler man.
Har gjort sådan på mine samlinger med meget godt resultat.

• Synes
Stefan N og 2 andre
  • Laddar…
KalleKe
Det værste ved hele renoveringen :crysmile:

Jeg hader virkelig remserne, hvad jeg "har læst" i teorien er, at man skal bruge en speciel samlingsspartelmasse, der er lidt vådere, første gang kun samlingsspartelmasse og remse, intet lag på remsen, når det er tørt, et nyt lag uden på remsen.

Jeg personligt har svært ved at få det til at fungere og gør som forrige i tråden. Jeg bruger vådrumslim og remse på dette, når det er tørt, så bruger jeg spartel :cool:

JanneJanne123
Kør på samme metode som ovenfor. Alfahemmafixarna hævder dog, at det er enkelt at fastgøre strimlen med skivspackel, men det har jeg aldrig haft succes med.

• Synes
sir_daniel og 1 anden
  • Laddar…
KalleKe
Jeg glemte at skrive, at jeg bruger papirstrimmel ved vådlimning af strimlen.

• Synes
Stefan N
  • Laddar…
Papirsstrimmel og Alcro spæktelmasse er det eneste (så vidt jeg ved) som fungerer, ellers lim.

• Synes
Stefan N
  • Laddar…
Hvilken lim?
Kan jeg trække en streng med noget lim mellem pladernes samlinger og derefter sætte fiberstrimmel og så spartel?
mvh

Spring fiberbåndet over, det er ikke godt. Lim vådrumslim og papirstrimmel, det kan man ikke mislykkes med.

• Synes
JanneJanne123
  • Laddar…
JanneJanne123
Pensel på vådrumslim i pladesamlingerne og sæt derefter fast papirstrimlen. Jeg plejer at presse trimlen ned med en spartel ved at trække den over trimlen. Brug ikke fiberstrimler, det er ikke lige så holdbart.

• Synes
Stefan N
  • Laddar…
Rickard.
Du behøver ikke lim med tape. Klæb tapen op og på med nogle omgange spartelmasse så bliver det godt. Ved at mange ikke kan lide det (især her på forummet) men det er velafprøvet og fungerer selvom det sandsynligvis er lidt dårligere end en 100% korrekt indspartlet papirstrimmel.

Vådrumsklæber fungerer fint! Læg et tykt og jævnt lag lim, med en lille rulle eller pensel, og når strimlen sidder, lægger du et lag lim udenpå strimlen med det samme.
Tryk ikke for hårdt på strimlen, da der er risiko for, at du presser lim væk under strimlen.
Præcis samme variant gælder med pladespartel!

• Synes
JanneJanne123 og 1 anden
  • Laddar…
Men forsøg at undgå at få lim på gipsen, for så hæfter spartelmassen dårligere.

Hmm
Kan jeg ikke bruge fugesprøjten og fylde spalten med noget passende inden og så fiberbånd for at være sikker

Papirstrimmel er at foretrække siden nogle år før var det glasfiber, der gjaldt, så gør det, du er komfortabel med.

Men gør det nemmest sådan her
Skitse samlingen og monter strimlen, glat løst med spartlen. Tør, skitse.
Hvis du ikke får det til at fungere, kan du gøre på en af disse måder
Sæt op strimlen, skitse
Skitse, tør, sæt strimle, skitse.

Du behøver altid at skitse mindst 2 gange.
Slib mellem hver skitsning, men ikke så hårdt, at du sliber strimlens fibre af.

men jeg tænker, at fiberremmen sidder så langt inde i "dalen", at den ikke nås, når man sliber, eftersom man har to lag spartelmasse over? For man sætter vel remmen først og så spartel?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.