Hej!
Jeg har søgt med lys og lygte, og enten rækker min lygte ikke, eller også er det svært at finde... Jeg leder nemlig efter en større mængde täljsten. Jeg har ringet til diverse kaminproducenter osv., som ikke kan levere den mængde, jeg har brug for. Jeg har tænkt at prøve at bruge täljsten til badeværelsesgulvet bl.a. Hvis nogen ved, hvor jeg kan købe täljsten i større partier (gerne rimeligt tynde plader, dvs. ikke 10 cm tykke), så skriv det gerne her. Det ville virkelig lette for mig.
Mvh Jonas
ps hvis jeg har postet forkert, må I gerne flytte. Jeg tænkte, at byggematerialer var det rette sted.
Jeg har søgt med lys og lygte, og enten rækker min lygte ikke, eller også er det svært at finde... Jeg leder nemlig efter en større mængde täljsten. Jeg har ringet til diverse kaminproducenter osv., som ikke kan levere den mængde, jeg har brug for. Jeg har tænkt at prøve at bruge täljsten til badeværelsesgulvet bl.a. Hvis nogen ved, hvor jeg kan købe täljsten i større partier (gerne rimeligt tynde plader, dvs. ikke 10 cm tykke), så skriv det gerne her. Det ville virkelig lette for mig.
Mvh Jonas
ps hvis jeg har postet forkert, må I gerne flytte. Jeg tænkte, at byggematerialer var det rette sted.
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 indlæg
Hvordan er det gået med jagten på täljsten? Jeg har et fremtidigt behov for täljsten, men kan heller ikke finde nogen leverandører.
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Hej wjon,
talegranit er ret blødt (man kan "tælle" det). Så det er måske ikke det mest passende til gulv.
Hvorfor har du sneet dig ind på det?
Måske lidt off topic, men jeg er nysgerrig
talegranit er ret blødt (man kan "tælle" det). Så det er måske ikke det mest passende til gulv.
Hvorfor har du sneet dig ind på det?
Måske lidt off topic, men jeg er nysgerrig
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 indlæg
wjon ser ud til at skulle have det til gulv. For mit eget vedkommende renoverer jeg et baghus og vil belægge bageovnens bund med nogle større plader af täljsten. Men som sagt, det ser ud til at være svært at få fat i?
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
OK, jeg var jo mest nysgerrig på, hvorfor wjon så gerne ville have et så specielt gulvmateriale.Alko sagde:
Klart at det kan være flot,
(bare man ikke stiller en täljstenskamin på det).
Det er interessant, at i visse tilfælde jager man virkelig øre,
som i varmesystemer, vinduer, you name it,
og i andre tilfælde er man stort set blind for omkostningen.
Hvorfor er det sådan?
Er det den selvoplevede status at være unik?
Jeg købte Tulikivi täljstensklinker til min sauna fra Spiscenter i Örebro. De kan sikkert skaffe fliser hjem til dig, http://www.spiscenter.se
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 indlæg
Jeg var inde i Lakkapää (tidl. K-rauta) og så Tulikivis täljstensklinkersplattor på udstilling. Der var ret mange varianter at vælge imellem. Dog var der ingen sælger tilgængelig, så jeg fik ingen pris. Er der nogen her, der har et skøn mellem tommelfinger og pegefinger på, hvad disse plattor koster per m2? Taler vi om 500 kr eller 3000 kr per m2?
Klik her for at svare