Hvis det er et rækværk, som skal kunne holde til, eller på nogen måde udgøre en sikkerhed, ville jeg forsøge at få lavet en fastgørelse på tværs og ikke kun "lige ned".
Det der stolpebeslag fra Biltema bliver nok ikke så kønt på en rækværk indendørs.
Jeg har set en anden variant af skrue, som kaldes kæppskrue. Er omtrent som en skruebolt men med trægevind i begge ender. Nogen der ved, om det holder et rækværk tilstrækkeligt godt?
Det der stolpebeslag fra Biltema bliver nok ikke så smukt på et rækværk indendørs.
Jeg har set en anden type skrue, der kaldes kæppskrue. Er cirka som en skruebolt, men med trægevind i begge ender. Er der nogen, der ved, om det holder et rækværk tilstrækkeligt godt?
[billede]
mm, tænkte på dem også. Dobbeltgevindede træskruer har jeg set dem kaldet også, ved ikke om det er korrekt. Spørgsmålet er, hvor meget belastning de kan klare? Trækbelastning kan de sikkert klare 100 kg+ afhængigt af dimensionen, men sidelæns? Har du en skitse af det? Måske er det nemmere at rådgive da. Dimensioner og sådan.
Har set bordben fastskruet med sådanne skruer.
Hvis man har en stram pasform og lidt halvhårdt træ, så går det måske.