hej allesammen!
Sidder og kigger rundt efter info om, hvordan jeg skal fastgøre mit paneltag fra byggmax (mdf-modellen)
Der sidder nuværende råspånt på reglerne.
Har fået gang i min kompressor og er ivrig efter at købe en dyckert/klammerpistol, har kigget lidt på de billige modeller (biltema, jula, k-rauta, classe)
Men hvad skal man vælge, klammer eller dyckert? Og hvilken model af disse?
Takker på forhånd
Sidder og kigger rundt efter info om, hvordan jeg skal fastgøre mit paneltag fra byggmax (mdf-modellen)
Der sidder nuværende råspånt på reglerne.
Har fået gang i min kompressor og er ivrig efter at købe en dyckert/klammerpistol, har kigget lidt på de billige modeller (biltema, jula, k-rauta, classe)
Men hvad skal man vælge, klammer eller dyckert? Og hvilken model af disse?
Takker på forhånd
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 indlæg
Dyckert, gerne 16g da det er tag, men 18 fungerer ogsåtwester sagde:hej allihopa!
Sitter og kigger rundt efter information om hvordan jeg skal fastgøre mit paneltag fra byggmax (mdf-modellen)
Sidder råspånt på regler for øjeblikket.
Har startet min kompressor op og er interesseret i at købe en eller anden dyckert/klammerpistol, kigget lidt på de billige modeller (biltema, jula, k-rauta, classe)
Men hvad skal man vælge, klammer eller dyckert? Og hvilken model på disse?
Tak på forhånd
Så køber jeg en, der tager 16, er det grovere dyckert til sådan en? Forsøgt at læse mig til nogen fakta. Der findes for mange modeller.
Ingen risiko for at man skyder gennem mdf-pladerne, når det er dyckert? Ikke så verdensvant med denne type værktøj. Men har ikke lyst til at håndsømme eller stå med skruemaskine
Ingen risiko for at man skyder gennem mdf-pladerne, når det er dyckert? Ikke så verdensvant med denne type værktøj. Men har ikke lyst til at håndsømme eller stå med skruemaskine
Har hørt at 18g ikke er godkendt til tag.
Bruger ofte pl600 herhjemme, praktisk og man undgår rodet.
Er måske overkurs, men tanken er jo, at loftet skal sidde der i lang tid.
Heldigt dette forum findes. Var ret sikker på, at hæftepistol var at foretrække.
Det tidligere loft, der sad, var panelmodel, som føltes som typ tritex (stavning), den var slået langs væggen med ankersøm og derefter med grove klammer.
Er måske overkurs, men tanken er jo, at loftet skal sidde der i lang tid.
Heldigt dette forum findes. Var ret sikker på, at hæftepistol var at foretrække.
Det tidligere loft, der sad, var panelmodel, som føltes som typ tritex (stavning), den var slået langs væggen med ankersøm og derefter med grove klammer.
Klik her for at svare