Hej.

Jeg skal montere et tv-møbel på en væg. Møblet er 180 cm langt og fastgøres med 4 forskellige fastgørelsespunkter. På det møbel vil der stå et tv og lidt andet senere. Så sig omkring 40-50 kg i alt. Hvad skal jeg bruge for at få det til at blive siddende på væggen? Det er en ældre lejlighed med ydervægge af letbeton.

Tips, tak.

sträss sträss sagde:
Hej.

Jeg skal montere et tv møbel på en væg. Møblet er 180 cm langt og fastgøres med 4 forskellige fastgørelsespunkter. På det møbel kommer der til at stå et tv og lidt andet senere. Så sig omkring 40-50 kg i alt. Hvad skal jeg bruge af ting for at det skal blive siddende på væggen? Det er en ældre lejlighed med ydervægge af letbeton.

Tips tak
Der findes både letbetonskruer, som skrues direkte i væggen og letbetonplugger, hvor du skal bore hul, slå pluggerne ind med en hammer og derefter bruge en ”almindelig” skrue til at fastgøre med.

Søg på letbetonplugger GB alt MZK alt MEA alt
Letbetonskruer så finder du det, du søger efter.

sträss sträss sagde:
Så med andre ord ville denne letbetonskrue fungere uden at skulle bruge plug? [link]
Ja, men det afhænger lidt af tilstanden af letbetonen. Du bør mærke, at skruen virkelig "trækker". Alt efter hvordan dit møbel og fastgørelsespunkterne ser ud, skal du måske supplere med skiver, så skruen får en større anlægsflade mod møblet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.