Hej,

Undrer om nogen kyndig person har tips til, hvordan man bedst løser dette problem. Tanken er at lave gipsvægge rundt om et trappehul, men jeg har stødt på problemer, da jeg på 2 af 3 vægge ikke kan fastgøre hammarbandet i glesen, da den er længdegående med disse vægge, og selvfølgelig havde man ikke så meget held. Mollys virker som en dårlig idé med tanke på dampspærren.
Spørgsmålet er nu, hvordan dette løses? Skal en del af loftet åbnes op for at sætte kortlingar mellem glesen for at skrue i? Kan det være nok at fastgøre hammarbandet i en stående regel, der skrues i den eksisterende væg, hvor der er regel bagved, og i en af tagspærene (synlige under loftet) og derefter skrue i enden på hammarbandet, som går på den anden led?

Hvis det er uklart, hvad jeg mener, kan jeg arrangere et billede.

Tak på forhånd.
 
Billeder fra forskellige vinkler er det eneste, der kan give info om hvad du har og vil.
 
  • Synes
SvanteC
  • Laddar…
Dampspærren plejer vel at ligge mellem lægter og bjælker og ikke mellem gips og lægter, så molly burde vel kunne fungere. En anden løsning er at bore med en doseringsfræser, typisk 80 mm, i gipsen der hvor bjælken skal være, lirke en lægte op mellem gips og dampspærre. Som man skruer fast på begge sider af hullet. Skru savsmuldet tilbage og derefter fastgør hammerbåndet i lægtebiten.
 
Gips og trappeopgange eller anden variation er ikke godt at fastgøre i, det skal være stift det som beslagene skal være i.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.