Jeg er lidt usikker på, hvordan man på den sikreste måde hænger romerske ringe op i loftet. Jeg bor i et 2-planshus og havde tænkt mig at hænge ringene op i et rum på første sal, som har 60 cm gipsplader. Jeg havde tænkt mig først at montere en 45x145x800 mm træplade over 3 lægter og så montere beslagene (x-mounts, der er 12 cm i diameter) til ringene på denne træplade, så vægten fordeles. Træpladen havde jeg tænkt mig at fastgøre med 8x100 mm franske træskruer (2 skruer i hver lægte), og til beslagene havde jeg tænkt mig at bruge 8x40 mm franske træskruer. Bliver disse skruer for store?
Jeg testede en lægtesøger for at lokalisere lægterne, og det ser ud til, at der er 30 cm mellem hver lægte, men jeg er usikker på dette. Det ser dog ud til, at der er to lægter lige ved siden af hinanden, for når jeg måler, hvor lægtesøgeren begynder at bippe fra venstre og højre, er det ca. 10 cm.
Jeg ville sætte pris på tips til, hvordan man skal gøre.
Jeg testede en lægtesøger for at lokalisere lægterne, og det ser ud til, at der er 30 cm mellem hver lægte, men jeg er usikker på dette. Det ser dog ud til, at der er to lægter lige ved siden af hinanden, for når jeg måler, hvor lægtesøgeren begynder at bippe fra venstre og højre, er det ca. 10 cm.
Jeg ville sætte pris på tips til, hvordan man skal gøre.
Hej og velkommen til byggahus!
Jeg ville prøve at fæstne i mellembjælkelaget som normalt sidder med 600 mm centrum afstanden, finder du reglar på cc 300 er det formentlig bare 28*70 glespanel som har til opgave at bære gipset.
Jeg ville prøve at fæstne i mellembjælkelaget som normalt sidder med 600 mm centrum afstanden, finder du reglar på cc 300 er det formentlig bare 28*70 glespanel som har til opgave at bære gipset.
Hvilke dimensioner plejer mellemstokkene at have? Og kan man lokalisere dette med en regelsøger også, da jeg antager, at gitterpanelerne sidder på mellemstokkene? Eller er der også et lag mellem gitterpanelerne og mellemstokkene?F fribygg sagde:
Så må jeg forsøge at finde etageadskillelsen med regelsøgeren. Hvordan kan man være sikker på, at det er etageadskillelsen, man har ramt og ikke en lægtekonstruktion/noget andet?F fribygg sagde:
Tror du, typen og størrelsen på skruerne bliver gode (fransk træskrue, 8 mm) eller er de for store?
Jeg tænkte også på at sætte en pull-up bar op på væggen, men der tænkte jeg at montere den direkte på reglarne i stedet for på en træplade. Er det nok med 8x40 mm franske træskruer der også? Tror du, at reglarne i væggen skulle være mindst 45x95 mm med 60 cm cc?
Klik her for at svare