Hej!
Har stødt patrulje nu, når jeg tænkte, jeg skulle sætte et par Elfa vægskinner op i min garage.
Problemet er, at det yderst er ret løs puds, som følges af noget meget hultræsmateriale?, forsøgt at kigge ind og det ser ud som nogen luftig træ-flis masse bare? De universalplugs jeg har testet med slipper bare og får intet greb.
Nogen der ved, hvordan jeg skal bære mig ad bedst for at kunne forankre disse vægskinner på en god måde?
Det lader til, at denne luftige træ-mellemvæg er cirka 5-8 cm dyb, så møder jeg (antager jeg?) ydervæggen, hvor jeg antager jeg i så fald skal bruge slagbor for at kunne bore ind mig, men behøves dette?
Vedlægger lidt billeder, hvis nogen måske genkender dette problem..
Huset er bygget i 57, hvis det hjælper.
Det ser ud til at være svært at få noget greb.
Universalplug er alligevel dårlige og ikke at anbefale. Hvis man skal bruge plug, bør man købe nylonplug fra Fischer.
Jeg ville ikke stole på bæreevnen i dette materiale uden at fæstne det i den bagvedliggende beton/stenvæg med dette: http://www.fischersverige.se/tabid-...tegory-1001065231/usetemplate-productdetails/
Du har brug for en slagboremaskine, men har du et hus, så har du brug for det alligevel fremover.
Det lader til at være svært at få noget greb.
Universalplugger er alligevel dårlige og ikke til at anbefale. Skal man bruge plugger, bør man købe nylonplug fra Fischer.
Jeg ville ikke stole på bæreevnen i dette materiale uden at fæstne det i bagvedliggende beton/stenvæg med dette:
[link]
Du har brug for slagboremaskine, men har du et hus, så får du brug for det i hvert fald fremover.
Tak alle for jeres svar!
Nu er vægskinner og hylder endelig oppe! Det tog en utroligt lang tid, og jeg har nok prøvet alle varianter der findes.
Problemet med alle de plugger jeg testede (Formentlig købt alle varianter og materialer..), universal, letbeton osv. var, at de aldrig fik noget greb, men bare drejede rundt, sømplug fungerede heller ikke, for efter Träuliten, hvad jeg troede muligvis var beton, var der en hul letbeton med smalle hule sektioner, så uanset hvad jeg gjorde, røg de bare længere ind i hullet..
Jeg fik til sidst løst det hele ved at tage kemisk fastgørelse og sprøjte ind i hullet et stykke for så at sætte pluggen i og lade det sætte sig. Derefter kunne jeg lade pluggen udvide sig i materialet efter Träuliten.
Nu håber jeg, de skal blive oppe i et godt stykke tid
Jeg har samme udfordring med træulden. Overvejer at lime spånplader op på væggen for at kunne bore og fastgøre ting i væggene. Det er et soveværelse, og der kommer ikke til at blive sat tunge ting op. Men det ville være interessant at vide, hvad det er for en plugg, du linkede til. Linket virker ikke.