T
Jeg skal lige til at beklæde indersiden af et isoleret skur med overskydende råspontpaneler på væggene. Virker det at fastgøre dem med lange dykkere, eller skal man fastgøre dem med søm/skruer?

Det er vel bare at prøve? Du behøver jo næppe at købe noget nyt værktøj uden kan bruge de du har brugt til råsponten før.

Kør gerne 50mm lange Isf

Træk nogle strenge med sättlim eller lignende inden også :)

• Synes
Solar53
  • Laddar…
T
F fribygg sagde:
Det er vel bare at prøve? Du behøver jo næppe købe noget nyt værktøj, men kan bruge dem, du har brugt til råsponten før
Nye værktøjer behøver jeg ikke. Og jeg har prøvet med dyckert og selvfølgelig virker det. Spørgsmålet er, om det er en holdbar løsning.

T
Kør med 50 mm dyckert og det fæster godt. Men det er vel mere et spørgsmål om det er holdbart i længden. Men med lidt lim under så fungerer det nok godt (y)

Så længe det ikke er tunge ting, der sættes i bare råsponten, er det bare at køre på. Tag nogle flere dyckert, hvis de vejer meget, og brug 50mm som forrige medlem skrev.

• Synes
Tovin
  • Laddar…
Har skudt en hel del panel op med dyckert i 1.2x50mm.

De sidder fast, men du kan jo rive dem løs. Måske skulle jeg supplere med nogle skruer også.

• Synes
Tovin
  • Laddar…
Skal du fastgøre ting i væggene så brug skruer! Noget så robust som råspontluckor indbyder jo til at ignorere at finde reglar når man hænger ting op.

Der findes fire tommers dyckert, så sidder det ordentligt.
Protte

prototypen prototypen sagde:
Det finns fyrtums dyckert, då sitter det ordentligt.
Protte
Til sømpistol, som spørgsmålet sigtede til? :thinking:;)

Sæt dine dyckert skråt og tom i kors så holder de meget bedre mod trækkende kræfter.

• Synes
Niklaspe
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.