Hej forumet.
Jeg skal forlænge en væg ca. 600 mm og er lidt usikker på, hvordan jeg skal fastgøre væggen mod gulvet. Støbt bundplade med gulvvarme samt klinker. Spørgsmålene
1. Er det ok at lime bundreglen mod klinker, eller kan det give problemer?
2. Hvis jeg beslutter mig for at skære spor i klinkerne og lime mod bundpladen, hvordan skærer jeg bedst?

Taknemmelig for forumets tips og råd.

• Gulvfliser med værktøj og træstykker omkring en halvbygget vægforlængelse, kost og spand i nærheden.
  • Trægulvramme monteret på klinker, der viser ujævnheder og sømhuller, med fjernet fliseområde omkring bunden.
wildeside
Jeg ville have limet på klinkerne.
Bare idioti at begynde at fjerne klinker, da at lime på betonen ikke vil give noget, der bliver bedre.
Forudsat at du ikke skal hænge en tung dør på gavlen af væggen.

S
Hvad forhindrer dig i at trække i en bolt ned i gulvet?

wildeside
Gulvvarmen måske.

S Sernando sagde:
Hvad forhindrer dig i at skrue en bolt ned i gulvet?
Ja, gulvvarmen, som egentlig skulle ligge 100 mm under overfladen, men de kan have flydt op. Måske lidt for meget forsigtighed.
Tror du ikke, det er nok at lime? Der er ingen belastning på væggen, medmindre nogen eventuelt skulle falde ind i den.

S
Det er jo bare at måle og se hvor gulvvarmen ligger. En bolt og byggelim, ville jeg have gjort.

S Sernando sagde:
Det är ju bara att mäta och kolla vart golvvärmen ligger. En bult och bygglim, skulle jag ha gjort.
Är det värmekameran du menar då eller hur gör du det?

Lim på klinkerne og lægter så det spænder lidt mod loftet. Der findes tråde, hvor det anbefales silikone, hvis man ønsker mulighed for at demontere.

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Dobbeltklæbende tape mod gulvet er nok ret almindeligt, når man sætter en skillevæg op ovenpå et parketgulv. Er det lettere at fjerne taperesterne end limresterne den dag, væggen skal væk?

• Synes
hus520
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.