Vi har en trappe med en lille platform øverst. Platformen er begyndt at løsne sig mod væggen (langsiden) hvor der er lecablok bagved. Den giver sig et par mm når man går på den. Nogle skruer synes at være knækket.

Hvordan styrker jeg bedst op denne? Skal jeg sætte lecaskruer i den eksisterende regel, eller en stolpe mod væggen i midten?

• En trappeplatform med træramme og beslag monteret på en væg af lecablokke. Træværk er synligt med to metalbeslag til støtte.
  • Trætrappe med platform øverst, løstgjort fra væggen. Lyserød gardin bag metallrækværk. Råd til reparation efterlyses.
AXS
Hvis det er almindelig leca uden huller, ville jeg bruge grove letbetonskruer direkte ind.
Eller eventuelt anvende spikplugg, hvis væggen føles porøs, og skruen ikke får fat.

En bjælke under som du skrue-limer til væggen ville jo hjælpe meget, men er måske ikke så æstetisk.

Jeg prøvede faktisk spigplugg i dag, men det fungerede slet ikke godt. Tror du lecaskruv holder til, at folk går på denne trappe? Tænker, at det til sidst slider fæstet i leca, men har aldrig brugt det.

En stolpe er måske ikke perfekt, men trappen er ikke så høj, så det generer ikke.

Tak. Skal jeg slå eller bore den ind i leca?

S sdlfkjlsdf sagde:
Tak. Skal jeg slå eller bore den ind i lecaen?
bor uden slag på maskinen

Det virkede! Jeg takker så meget!

Lidt besværligt da jeg slog et par plugger i stykker, men så gik det.

• Loftkonstruktion med træbjælker og metalbeslag.
  • Synes
AXS og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.