Har en væg, der er banan-formet og skal have en længde med 3 stk. væghængte stringhylder/kasser. Ca. 240 cm lang bliver den med 4 stk. string-konsoller.
Væggen er mursten/beton = skrue+pløk sidder som bjerget.
Da væggen er så buet, tænkte jeg skrue en planhøvlet fyrreplanke op og male. Ude i siderne kan jeg trække den med skrue+pløk tæt mod væggen, og i midten vil der blive mindst 1 cm åbning, jeg må kile op med træstykker og skrue igennem.
Jeg har købt en 15 mm tyk + 69 mm bred planke, som skal løbe horisontalt længst oppe og længst nede, hvor string-konsollernes fastgørelsespunkter findes.
mit spørgsmål:
tror I, at det er nok at skrue alt kun i planken, eller skal jeg tage skruer lange nok til at gå igennem og ind i murstenen+pløkke?
Eller holder to vægskruede 15 mm tykke planhøvlede fyrreplanker op med nok træsninger? 4 konsoller så 4 stk. skruer længst oppe og 4 stk. længst nede.
tak på forhånd.