Jeg skal sætte en 45x195 planke op på fjeldpanel for at skrue et entrétag op på denne. Hvilken slags skrue skal jeg vælge? Og hvilken længde på skrue? Beslaget på det nye entrétag har 110mm mellem hullerne, så det er derfor, jeg har valgt en planke at fastgøre i. Planken vil sidde på to rækker fjeldpanel, hvilket gør, at de kommer lidt i vinkel mod facaden, men jeg tror, at det er så lidt, at planken ikke behøver at blive faset af på bagsiden.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 indlæg
Du skal finde noget bag fjeldpanelen at skrue i, som en regel fx, og så bruger du nogle ordentlige skruer, enten type 6x120-160 eller franske.biben sagde:Jeg skal sætte en 45x195 planke op på fjeldpanel for at skrue et entrétag op i denne. Hvilken slags skrue skal jeg vælge? Og hvilken længde på skruen? Beslaget på det nye entrétag har 110mm mellem hullerne, så derfor har jeg valgt en planke at fastgøre i. Planken kommer til at sidde på to rækker fjeldpanel, hvilket gør, at de kommer en smule i vinkel mod facaden, men jeg tror, det er så lidt, at planken ikke behøver at blive fasede på bagsiden.
Fjern lidt af fjällpanelen og indfæld 45x195, fastgør den der, hvor fällpanelen har været sømmet i reglerne.
Tror det bliver mere stabilt for dig.
Tag skruer, der er omtrent dobbelt så lange (ca. 80-90mm lange)
Tror det bliver mere stabilt for dig.
Tag skruer, der er omtrent dobbelt så lange (ca. 80-90mm lange)
Klik her for at svare