Hejsa!

Som overskriften lyder, har jeg brug for at fastgøre en række stolpesko i en eksisterende støbning til et hegnsbyggeri. Tankerne går på enten at bore huller i den eksisterende støbning og fylde med ankermasse, eller lave et lidt større hul og støbe fast med fx ekspanderbeton?

Er der nogen af mulighederne, der er fordelagtige sammenlignet med den anden?

Mvh
 
Hvor højt bliver hegnet. højt så skal det være lange befæstelser og så duer det ikke med stolpesko, men skal være stolpejern der sættes dybt i muren.
 
  • Synes
Workingclasshero
  • Laddar…
O Odmann sagde:
Hej!

Som overskriften lyder, så har jeg brug for at fastgøre en række stolpesko i en eksisterende støbning til et hegnsbyggeri. Overvejer at bore huller i den eksisterende støbning og enten fylde med ankermasse, eller lave et lidt større hul og støbe fast med fx ekspanderbeton?

Er der en af mulighederne, der er fordelagtig i forhold til den anden?

Venlig hilsen
Kombihammer og bor 2 mm bredere end stolpeskoen og så ankermasse + stolpesko. Godt med trykluft eller slange til at blæse hullet ud først.
 
  • Synes
Odmann
  • Laddar…
J jonaserik sagde:
Hvor højt bliver hegnet. er det højt, så skal der være lange beslag, og så duer det ikke med stolpesko, men derimod skal det være stolpejern, som sættes dybt i muren.
Taknemmelig for svar!

Højden på hegnet bliver ca. 80cm.
 
SSSS SSSS sagde:
Sådanne her satte jeg til vores hegn, første par kun med kile men da vaklede jernene så resten med kile + ankermasse. Sidder som bjerget.

[billede]

[link]
Stolpjärn er helt nyt for mig, vidste ikke at det fandtes overhovedet. lyder som en god løsning med kilerne i bunden.
 
O Odmann sagde:
Taknemmelig for svar!

Højden på hegnet bliver ca. 80 cm.
Så hvor langt det er, og bare et lige hegn, er det så et blæsende sted, så bryder det godt i fastgørelsen. Stolpesko har kun fat i en kløft nederst og holder ikke godt for bevægelse. Så stolpejern er bedst og holder godt, lidt mere arbejde, men hvorfor måske gøre det om. Hvis der er plads i muren til at sætte jernene, så de optager brydningen på tværs af hegnet, er det bedst. Det går fint at fastgøre ind i stolpen med gennemgående vognbolt, med tiden krymper stolpen lidt, og så kan man stramme lidt ekstra.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.