Som overskriften lyder, har jeg brug for at fastgøre en række stolpesko i en eksisterende støbning til et hegnsbyggeri. Tankerne går på enten at bore huller i den eksisterende støbning og fylde med ankermasse, eller lave et lidt større hul og støbe fast med fx ekspanderbeton?
Er der nogen af mulighederne, der er fordelagtige sammenlignet med den anden?
Som overskriften lyder, så har jeg brug for at fastgøre en række stolpesko i en eksisterende støbning til et hegnsbyggeri. Overvejer at bore huller i den eksisterende støbning og enten fylde med ankermasse, eller lave et lidt større hul og støbe fast med fx ekspanderbeton?
Er der en af mulighederne, der er fordelagtig i forhold til den anden?
Venlig hilsen
Kombihammer og bor 2 mm bredere end stolpeskoen og så ankermasse + stolpesko. Godt med trykluft eller slange til at blæse hullet ud først.
Hvor højt bliver hegnet. er det højt, så skal der være lange beslag, og så duer det ikke med stolpesko, men derimod skal det være stolpejern, som sættes dybt i muren.
Så hvor langt det er, og bare et lige hegn, er det så et blæsende sted, så bryder det godt i fastgørelsen. Stolpesko har kun fat i en kløft nederst og holder ikke godt for bevægelse. Så stolpejern er bedst og holder godt, lidt mere arbejde, men hvorfor måske gøre det om. Hvis der er plads i muren til at sætte jernene, så de optager brydningen på tværs af hegnet, er det bedst. Det går fint at fastgøre ind i stolpen med gennemgående vognbolt, med tiden krymper stolpen lidt, og så kan man stramme lidt ekstra.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.