Skal bygge et indsynsbeskyttelse til svigermor, tænkte begynde med en stående regel fastgjort i væggen og derefter stolper cc 120. Spørgsmålet er, hvordan jeg fastgør den første regel i murstensvæggen (facadetegl), det er måske endda en overkurs? Måske fungerer det med at begynde med en stolpe ved siden af væggen?
Jeg har forstået, at det ikke er helt ukompliceret at fastgøre i murstensvæg, så kan man undgå det, burde man måske gøre det?
Jeg har forstået, at det ikke er helt ukompliceret at fastgøre i murstensvæg, så kan man undgå det, burde man måske gøre det?
Jeg ville helt sikkert fastgøre i væggen.
Så derefter ordentlige støbte fastgørelsespunkter i jorden. Hvor langt og højt skal indsynsbeskyttelsen være?
Det er let at undervurdere de kræfter, der påvirker en sådan konstruktion på grund af vind, jordbevægelser, sne osv.
Så vær lidt ekstra grundig, så undgår I at få en skæv og ustabil konstruktion efter den første vinter!
/johan
Så derefter ordentlige støbte fastgørelsespunkter i jorden. Hvor langt og højt skal indsynsbeskyttelsen være?
Det er let at undervurdere de kræfter, der påvirker en sådan konstruktion på grund af vind, jordbevægelser, sne osv.
Så vær lidt ekstra grundig, så undgår I at få en skæv og ustabil konstruktion efter den første vinter!
/johan
Det bliver 360 cm langt og 150 cm højt og kommer til at have en vinkel med længde ca 120 cm.
Det er et andelsbolighus og ligger bag en garagelænge, så vinden rammer ikke så meget.
Hvad skal man bruge for dimension på spigpløkkerne?
Det er et andelsbolighus og ligger bag en garagelænge, så vinden rammer ikke så meget.
Hvad skal man bruge for dimension på spigpløkkerne?
Klik her for at svare