Jeg har haft et Tunturi deluxe dørgym/"pullup-bar" monteret i døråbningen i mange år og ville helst have det betydeligt højere (typisk 20 cm over dørkarmen, næsten så toppen rører loftet). Andre varianter skruer man jo ind i reglarne (f.eks. https://studbarpullup.com/wp-content/uploads/2021/01/image1-3-scaled-1-2048x1536.jpg, og
som også brugte brædder til at fastgøre dørgymmet i), så jeg tænkte, at det burde kunne lade sig gøre med denne også?

Her er et billede, der viser princippet af den oprindeligt tiltænkte montering: https://hefitness.se/images/zoom/multi-training-door-gym-model.jpg

Der er tre reglar, en i midten og en på hver side af døråbningen. Det er et gammelt træhus fra 1910'erne, med en væg der er 9 cm tyk (dørkarmen er 11 cm). Jeg tænkte, at jeg kunne fastgøre brædder (for nemhedens skyld kan vi antage, at det er et bræt bare fra nu af) på 2.5 cm tykkelse til de tre reglar med to skruer i hvert bræt og regel (så i alt seks per bræt), og derefter fastgøre dørgymmet i brættet med de to eksisterende huller, hvor den cirkulære stang møder den rektangulære del samt to nye længere nede på den cirkulære stang. Derefter fastgøre brættet i reglarne med 15 cm skruer (5 cm gennem stangens to komponenter, dvs. det runde "rør" og den rektangulære del, og derefter gennem brættet og omkring 7.5 cm ind i reglen)? Der kunne være lidt støtte fra dørkarmens kant, hvis jeg monterer brædder helt ned til den, antager jeg.

Jeg forsøgte at skitsere ideen her, med stangen, døråbningen, reglar og foreslåede huller og skruer:

Hvad tror I?

• Skitse af monteringsforslag til dørgym, viser skruer, bræt, cirkulær stång og placering i døråbning. Bræt er vist fastgjort til reglar med skruer.
Farstatjej90
Jeg tror ikke på det. Det er ret stor belastning. Bor gennem væg og regel, sæt en planke på den anden side og fastgør det hele med skruer, skive og møtrik. Så holder det tror jeg.

• Synes
Fafnir
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.