Jeg havde tænkt mig at bygge en indervæg ved først at samle reglarne på gulvet og derefter rejse den. Så skal væggen være lidt lavere end loftet. Spørgsmålet er så, hvordan fæster man den i loftet? For hvis man skruer den i gulvet og i loftet, bliver der en trækspænding mellem gulvet og loftet, og det er så denne trækspænding, der holder væggen på plads, hvilket ikke synes optimalt. Derfor tænkte jeg, at man kan bruge spånkile, f.eks. denne: https://www.bauhaus.se/spankil-13mm-18-pack til at klemme indervæggen fast, inden man skruer den fast i loftet. Så slår man den del, der stikker ud, af med en stemmejern. Er det en god idé?

Er nok ikke godt at bygge på gulvet og så rejse. Skal væggen være permanent for altid, så OK med at skrue den i gulv og loft. Bedst er nok at fæstne en regel på gulvet og lodde for den oppe, mærke på. Måske få lidt hjælp med at holde reglen i loftet og spænde et par regler mellem gulv og loft. Eller efter at reglen i loftet er spændt fast lidt og et vaterpas få alt oppefra og ned i lod.

• Synes
Räknenisse
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.