Hej vil sætte en skillevæg op med skydedør. Skillevæggen bliver 3,50 meter og jeg har reglar 45x95mm. Jeg overvejer lidt, hvordan man kan fastgøre reglar:

- Loftet er gips, men jeg fandt med en regelsøger glespanel bag gipsen. Så jeg antager, det er muligt at fastgøre reglen i loftet?

- Begge eksisterende vægge består af gips. Den ene er en skillevæg, den anden en ydervæg. Jeg tjekkede, men der er ingen regel bag gipsen på begge vægge, hvor jeg vil sætte skillevæggen op. Hvordan kan jeg fastgøre reglen på disse begge vægge?

- Gulvet er parket, hvordan kan man fastgøre en regel på gulvet?

Tak på forhånd for tips.

Løfter en gammel tråd. Har lignende udfordring, fik du noget svar på dit spørgsmål til sidst eller er der nogen, der kan besvare spørgsmålet ovenfor nu?

Jeg byggede en lignende væg for et par år siden, men for at sætte skydedøre foran vores garderober. Dengang fastgjorde jeg lægterne med mollyplugs og forlængede skruer i både loft og vægge. Jeg behøvede dog ikke skrue noget i gulvet, skinnen som skydedørene løber i sidder med dobbeltsidet tape.

Hvis begge ender af den liggende lægte (kaldes det syll også i indervægge?) går mod væggen og lægten er i ét stykke, tror jeg, man kan klare sig uden at skrue i gulvet, men hvis man har en fri ende eller en døråbning, bliver det nok lidt vaklende.

• Synes
Skapamera
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.