Har et stykke hængestol som jeg vil hænge op i et rum. I loftet sidder der en kraftig limtræsbjælke.

Rækker det med en stor trapezkrog med trægevind til at hænge den op? (eller er der brug for noget andet?)

Samt er det bedst at hænge krogen på siden eller direkte nedad?

Hængestolen skal kunne holde til max 150kg står der, men jeg tvivler på at vi nogensinde vil have mere end 90kgs belastning.

Loft med træpaneler og synlig limtræsbjælke, velegnet til ophængning af hængestol. Træloft med synlig limtræbjælke i et rum, mulig placering for ophængning af hængestol ved brug af en stor trapetskrog med trægevind.

Find bare 2 st kroge, der kan holde til 75 kg, så går det fint.

Et 8mm hul med træskrue holder til 410 kpa. Hvilket er mere end nok.

Tror I en krog, der er fastgjort med 4 sådan her skruer, er nok? Fik en krog med 4 huller til skruer. De er jo ret lange og beregnet til træ. Men usikker på om de holder til belastning.

En plastboks med lange skruer fra CorrSeal, designet til træ, ligger åben på en arbejdsflade. En enkelt skrue ses udenfor boksen. Skruer i gennemsigtig beholder til træ, mærket ESSVE. Størrelse 6,0 x 140 mm, 100 stk. Beregnet til udendørs brug.

F
Det er muligt at regne det præcist ud, men jeg har ingen sådanne tabeller, men fornemmelsen siger, at 4 af de skruer og 150 kg vægt må være ordentligt overdimensioneret. Jeg ville ikke være overrasket, hvis det holder til femdobbel vægt. De er alt for lange, men selvfølgelig kan de bruges, men den der en dag skruer dem ud vil undre sig over, hvad "den tidligere ejer" havde gang i...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.