Vi tænkte på at sætte gardinskinnen i indendørstaget, det er nok ikke noget problem at få skinnen til at sidde godt i loftpanelet, da panelet er ret tykt, og det er bare at vælge den rigtige fastgørelse, så holder det nok godt. Mit spørgsmål er dog, om panelet kan klare vægten.

Huset er nybygget, og jeg gætter på, at de har sat panelet med dykker eller klammer. Jeg tænker, at gardiner kan veje en del, og jeg vil selvfølgelig ikke have, at panelet løsner sig.. hvad tror I?

Der er ingen mulighed for at fastgøre skinnen i det tynde panel over indendørstagspanelet i dette tilfælde. Det tynde panel går langs med vinduet, og det første panel ligger for tæt på væggen.
 
Vi kørte små Molly i gipsloftet og Ikeas loftsskinne. Gik fint. Så har du vel også loftlisten som støtte for loftpanelet.
 
putte22 putte22 sagde:
Vi brugte små Molly i gipset i loftet og Ikeas gardinskinne. Det gik fint. Så har du vel også loftlisten som støtte til loftpladen.
som sagt, fastgørelse i loftpladen er ikke noget problem, molly eller lignende klarer det glimrende. Ved ikke om loftlisten giver så meget støtte, den sidder med dykkert i væggen og er ikke fuget mod loftet.

Spekulerer på om man kan fæstne skinnen i de spredte paneler langs væggen, som bygger ud 70mm, men vil dog have skinnen længere ud end 70mm. Måske kan man forankre i det overliggende spredte panel på en smart måde.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.