Er i gang med at opstille en ramme til et udestue.
Målet er, at det skal ligne det, jeg har photoshoppet ind fra Skånske byggvarors katalog. (dog lige)
Skal have sadeltag med åbent op til kip, og midterbjælken bliver 2 stk. sammenlimede/skruede 45*225.
Fremad er der jo ingen problemer, der placerer jeg bare en stolpe på hængerbåndet, som bliver 1 stk. 45*95 + 2 stk. limede/skruede 45*195 på højkant.
Men hvordan fastgør jeg bjælken i facaden? Jeg har målt ind, så bjælken lander præcis, hvor yderpanelet er sømmet. Et solidt vinkeljern er måske nok? Panelet ser ikke ud til at være sømmet direkte på træværket, men der ser ud til at være et bræt som afstandsstykke imellem, som jeg antager som luftspalte. Men er denne sømmet direkte på reglen indenfor, tror du? Jeg har liggende panel, som I kan se.
Ville sætte pris på hjælp, er bare en glad amatør.
En stolpe fra gulv og op til underside af rygbjælke, sørg for at der er støtte under stolpen ned til jorden. Alternativt sav op facade og fæl ind reglar fra gulv op til der, hvor rygbjælken skal ligge, og skub rygbjælken ind i væggen? Hvordan skal du få tæt mellem væg og udestue?
Nu er det klart for nogle måneder siden, må håbe jeg ikke bliver sagsøgt for ripoff af ejeren til forbilledet, for ret lignende blev det jo, og det var også målet. Mit bedste projekt hidtil!
Balken fastgjorde jeg med vinkeljern mod væggen. Det blev ret diskret.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.