Nogen der har tips til plugs der har fungeret godt til at fastgøre fodlister på pudset træuldit (ganske tyndt lag med puds)? De gamle fodlister sad med almindelig gul plastpløk, hvilket ikke fungerede så godt.
Du har brug for en montagelim der hærder hurtigt, f.eks. casco Xtremefix. Men du skal sandsynligvis stadig fastgøre med skrue og rawlplug, indtil limen er tør.
Ingen plug virker i træulit, hvor tyk er træuliten, problemet er, at en plug altid vil følge med rundt, hvis den ikke har noget, der holder den på plads, og træuliten er skrøbelig med masser af luft i + træfiberslynger. At lime er det samme som at have lægter på gulvet mellem væggene, der holder soklen på plads, det med lidt sprækker mellem væg og sokkel fjernes med latexfog, malerens bedste ven.
Ingen plugg biter i træulit, hvor tyk er træuliten, problemet er, at en plugg altid vil følge med rundt, hvis den ikke har noget som holder igen, og træuliten er skrøbelig med masser af luft i + træfiberslynger. At lime er det samme som at have lægter på gulvet mellem væggene som holder soklen på plads, det med lidt sprækker mellem væg og sokkel fjernes med latexfug malerens bedste ven
Det er nok så slemt. Træuliten og pudsen bygger ca. 35-40mm ud fra betonhullesten. Måske alligevel være nødt til at stole på, at pluggen bider tilstrækkeligt i pudsen. Tester med Fischer Duopower som jeg synes ser mest lovende ud, hvis ingen har en anden superplugg at anbefale.
Llob sagde:
Måske lime pluggene fast? Nogen form for tokkomponentlim eller kemisk anker. Men det risikerer måske at rive det næste "lag" ud af træuliten?
Kan nok hjælpe en del. Kommer nok ikke udenom lim på den ene eller anden måde, føles det som.
Jeg har svag kalkpuds i dele af husets kælder. Lidt samme problem. Løsningen her er et hul, smørre med Husfix og trykke i en almindelig plastpløk. Næste dag kan man skrue.
Det er nok så slemt. Træuldit og pudset bygger ca. 35-40mm ud fra betonhulstenen.
Er det mange beslag, du har brug for, der findes i grabbers sortiment 4,5 X70 mm samt lidt andre lange smalle, det bliver til at anskaffe en 100 mm hårdmetallborr og sætte rødplugg, så tror jeg du klarer dig. Søg på Træskrue 5X70 mm, så får du frem en hel del at vælge imellem.
Jeg har svag kalkpuds i dele af husets kælder. Lidt samme problem. Løsningen her er et hul, smøre Husfix og trykke i en almindelig plastpløk. Næste dag kan man skrue.
God backup hvis det ikke fungerer med blot pløk. Må købe mig en lille sprøjte, så jeg kan fylde lidt hulrum i træuliten
Jjojo123 sagde:
Er det mange fæstninger du har brug for, der findes i grabbere sortimentet 4,5 X70 mm samt lidt andre lange smalle, bliver det nødvendigt at skaffe en, 100 mm hårdmetalbor og sætte rødpløk, så tror jeg du klarer det. Søg på Træskrue 5X70 mm så får du frem en hel del at vælge imellem
Det går nok til ca 50 fastgørelsespunkter men afhænger jo af om det bider eller ej . Jeg antager, at du mener, det skal være så lange skruer/pløk, at det bider i betonhulstenen? Så må jeg nok bruge længere pløk end rødpløk, hvis man ikke trykker dem et stykke ind i væggen.
Tynd skrue og dobbelte røde plugs plejer at sidde fast ret godt., så kan du forsænke i soklen. Claes' idé om at fylde er også en mulighed. Lidt stædigt at få det derpå bare. Men det gælder om at være vedholdende.
Når jeg fastgjorde bygningsplader på Træullit, borede jeg lige igennem Træulliten og ind i betonen bagved. Så slog jeg lange sømplug ind, så den ekspanderende del endte i betonen.
Dog var min Træullit selvfølgelig ikke så tyk.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.