Håber spørgsmålet havnede rigtigt. Admin kan ellers flytte det til den rigtige forumdel...
Jeg skal komplettere en ca. 60 x 50 cm stor del af køkkenvæggen med fliser for at give lidt bedre beskyttelse end det tapet, vi har haft der, siden køkkenet blev renoveret. Jeg har fjernet tapetet, hvor fliserne skal sidde. Væggen er en ikke-bærende, præfabrikeret indervæg fra 70'erne, bestående af MDF-plade på reglar. Ikke den mest stabile væg med andre ord...
Min tanke er at lime fliserne, men jeg er usikker på, hvad jeg skal bruge af lim. Jeg overvejede først montagelim, som PL600, men så fandt jeg Fliselim. Hvilken af disse tror I ville fungere bedst? Eller er der en endnu bedre måde at få fliserne op på væggen uden at de falder ned?
Lidt usikker på hvor meget der går til, men 3 stk. PL600 er omtrent samme pris som spanden med fliseklæb.
Uden at have brugt fliseklæb, er mit gæt, at fliserne sidder bedre med PL600...?
mvh/ Moribusken
nå man kan sætte limmet på mange forskellige måder... i kanterne og på midten... zigzag over det hele, hvis man bruger tube, og det er ikke altid 100% i den rette niveau på
Men tanken med spanden og en fixkam er, at man trækker lidt som man normalt gør med fliseklæb
Men måderne er lige så mange som der er tømrere i verden =)
Fliselim alle dage i ugen, fungerer som enhver anden fix, men hæfter bedre, kan bruges på eksisterende fliser.
Montagelim vil bare blive besværligt, klæbrigt og svært at justere.
Kakellim alle dage i ugen, fungerer som hvilket fix som helst, men klæber bedre, kan anvendes på eksisterende kakel.
Sættelim vil bare blive bøvlet klistret og svær at justere.
Point taken!
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.