Hej med jer.
Jeg renoverer entreen og vil i forbindelse med det skifte inderdøre. Ovenfor de eksisterende døre sidder der 4 reglar, der kun er dækket med masonit. Reglarne er lige så brede som væggen, hvilket betyder, at masoniten havner "udenfor" væggen. Jeg tænkte på at sætte nye reglar 45x45, isolere og derefter dække med krydsfiner for at flugte med væggen.
For at få det helt lige ville jeg gerne fastgøre den nederste regel i karmens overligger. Kan man gøre det, eller dummer jeg mig så? Billedet viser en gammel dør.
Jeg renoverer entreen og vil i forbindelse med det skifte inderdøre. Ovenfor de eksisterende døre sidder der 4 reglar, der kun er dækket med masonit. Reglarne er lige så brede som væggen, hvilket betyder, at masoniten havner "udenfor" væggen. Jeg tænkte på at sætte nye reglar 45x45, isolere og derefter dække med krydsfiner for at flugte med væggen.
For at få det helt lige ville jeg gerne fastgøre den nederste regel i karmens overligger. Kan man gøre det, eller dummer jeg mig så? Billedet viser en gammel dør.
Monter døren som det sidste du gør, er den rigtige måde at let kunne justere den ind.L LjLindgren sagde:Hej på jer.
Renoverer gangen og skal i forbindelse med det udskifte indvendige døre. Over de eksisterende døre sidder 4 regler, der kun er dækket med masonit. Reglerne er lige så brede som væggen, hvilket betyder, at masonitten ender "uden for" væggen. Jeg tænkte på at sætte nye reguler 45x45, isolere og derefter dække med krydsfiner for at ende på linje med væggen.
For at få det rigtig lige vil jeg gerne fastgøre den nederste regel i karmens overligger. Kan man gøre det, eller gør jeg noget forkert så? Billedet viser en gammel dør.
Alt. monter døren før og kle ind ovenover efter, så kan du fastgøre reglen i karmoverstykket, hvis du skal.
Senest redigeret:
Absolut. Det er tanken at gøre det sidst.
Forstår ikke hvorfor det skulle blive mere lige, fordi du fastgjorde reglerne i karmen?L LjLindgren sagde:Hej på jer.
Renoverer hallen og skal i forbindelse med det skifte indvendige døre. Over de eksisterende døre sidder 4 regler, der bare er dækket med masonit. Reglerne er lige så brede som væggen, hvilket medfører, at masoniten ender "udenfor" væggen. Jeg tænkte på at sætte nye regler 45x45, isolere og derefter dække med krydsfiner for at ende på linje med væggen.
For at få det rigtig lige ville jeg gerne fastgøre den nederste regel i karmens overlægger. Kan man gøre det, eller dummer jeg mig så? Billedet viser en gammel dør.
Hvis du fikserer karmen i toppen, mister du muligheden for at justere karmen bagefter.
Karmens overligger skal kun være fastgjort i karmens sidestykker, ellers bliver der problemer ved eventuel udskiftning af karmen.
Derudover plejer der at være lidt luft mellem karm og væg.
Søm/skruv en løs rektangel sammen, som derefter monteres i hullet over dørkarmen, rektanglen skrues/sømmes fast i reglerne på siden.
Derudover plejer der at være lidt luft mellem karm og væg.
Søm/skruv en løs rektangel sammen, som derefter monteres i hullet over dørkarmen, rektanglen skrues/sømmes fast i reglerne på siden.
Klik her for at svare