Er i gang med at planlægge kommende arbejdsopgaver og overvejer lidt, hvordan jeg løser det med diffusionsplasten, hvor trækonstruktionen møder beton (sålen) og lecavæggen (sokkeletage)?
Fandt en tråd om tape, hvor man bl.a. diskuterer T-Flex og dets tyske modstykke http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/42598-tejp-till-tatning-av-angsparr.html, men er det den rigtige vej at gå, eller skal det limes med typisk butyllim?
Har muret med 300mm leca, og trærammen er af 220 reglar.
Planen er at sætte plasten på reglarne og så gå med 45*45 for et installationslag. Derefter vil jeg måske skulle forlænge med en 45mm stålregel i de områder, hvor væggen overgår mellem lecavæg og træramme.
Jeg plejer at bruge Butylfog til det. Den tørrer ikke og bliver hård som andre fuger.
Havde en idé om, at jeg havde læst det et eller andet sted... Bliver måske ikke helt godt at tape på betonen, men mod træ burde den binde, det går i hvert fald ifølge monteringsanvisningen for T-Flex.
Tid til at vende tilbage til et tidligere spørgsmål med et svar fra T-emballage da jeg bruger deres system. Svaret var følgende: "Mod Leca eller anden beton bør man prime med asfaltprimer Katepal K-80 for at efter det er tørt at klemme fast T-Tät med passende Dobbeltklæbende Samlebånd butyl. Mod træ m.m. behøves ikke primning."