Hej!

Jeg er i gang med at montere perlespont samt brystliste i vores gang og har indtil videre brugt montagelim, som har fungeret rigtig godt. Dog har jeg stødt på et lille problem på en af væggene med montering af brystlisten, da væggen er meget ujævn, forskellen er så markant, at det aldrig vil kunne lade sig gøre at presse listen med kraft og lade limen klare arbejdet.

En hånd, der holder en bræddeliste mod en ujævn væg i et halvt færdigt rum, hvor der installeres paneler i træ.

Det føles som om jeg har tre muligheder:

1: Søm listen fast, alternativet jeg hælder mindst mod. Simpelthen fordi intet andet er sømmet, og det ville kræve noget mere robust (= synligt) for at holde brystlisten på plads (da den vil springe udad nogle steder).

2: Slibe listen ned på bagsiden for at tilpasse den til væggens ujævnheder, da brystlisten er relativt spinkel, føles dette heller ikke som en optimal løsning, da jeg ikke har meget råderum.

3: Fyld hullerne med tyndere lister, som limes eller sømmes først og derefter på med brystlisten, som så kan limes ovenpå. Derefter fuges der ovenpå for at få det glat. Det føles bestemt som noget pillearbejde og spontant som en løsning kun en "hobbytømrer" (mig) ville vælge?

Hvad siger I andre? Findes der flere muligheder, jeg ikke tænker på?

En væg med monteret perleplade og brystliste i en gang, med en løs liste op ad væggen. Væggen har ujævnheder til justering.
En hånd holder en brøstliste mod en hvid væg med en synlig revne mellem listen og væggen, hvilket viser forskellen i overfladen.

Düsseldorff
Monteringslim og dykkertpistol. Derefter skal du spartle sømhullerne, inden du maler. Det vil stadig gabe lidt mod væggen nogle steder, men hvis du bruger blød fugemasse, vil det ikke kunne ses efter maling.

• Synes
Pappa1986 og 2 andre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.