Hej! Har købt en grind som jeg havde tænkt at have i trappen, så min datter ikke slår sig.

Eftersom jeg er værdiløs til håndværk, så undrer jeg mig hurtigt over, hvordan jeg skal fastgøre den? Man fik træskruer med, og jeg har gipsvæg, som den skal fastgøres i, skal jeg sætte en træplade fast i væggen og derefter skrue beslagene med træskruer i den? (Må næsten gøre sådan da grinden ellers bliver for kort), men hvordan skal jeg fastgøre brædderne i væggen? Hvilken plug og skrue skal jeg bruge? :o

Skal det sidde rigtig godt i gipsvæggen, er det mollyplug, der gælder. (Metalplug med ben, der foldes ud på bagsiden.) I mollypluggen skruer du i den med mollyen medfølgende skrue (maskinskrue). Jeg tror, at maxvægten på en mollyskrue til enkeltgips ligger på 10-15 kilo. Tjek bare om du har enkelt eller dobbeltgips (en eller to gipsplader altså). Ulempen med mollyplug er, at de efterlader gigantiske huller, når du fjerner dem.

Alternativet er en almindelig plug til gips, efterlader mindre huller, men har lidt lavere holdfasthed.
Jeg har sat trappegitter op til (mod) mine børn med almindelig gipsplug, det har fungeret fint.

Disse plug bruger du i gipsvæggen, uanset om du fastgør et bræt eller trappegitteret mod væggen.

Held og lykke.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.