Vi overvejer at fastgøre en betonplade i køkkenet direkte på væggen, men er usikre på, om vægten af den vil holde. Den skal sidde inde i et hjørne, så den er ikke helt symmetrisk. Mellem 32 cm bred ud fra væggen som mindst og op til 65 cm som bredest og være 4 cm tyk. Det er væg til trappeopgangen i lejligheden, så det føles som en solid betonvæg. Tror I, at det er muligt? Vi regner med, at den skal veje ca. 70 kilo.

A
Hvordan har I tænkt jer at fastgøre den? Vil den også hvile på køkkenskabene?

Det går fint at gøre sådan, hvis du armerer den rigtigt.

S
Pagno sagde:
Det går fint at gøre sådan, hvis du armerar den rigtig.
så løser armeringen infästningen?

SBH sagde:
så ameringen löser infästningen?
Spørgsmålet var om pladens beskaffenhed ikke fastgørelsen, hvis spørgsmålet formuleres som om det er muligt at fastgøre en 70 kilos betonplade på et fast underlag som betonvæg, underforstået, uden underskabe, er svaret stadig ja, hvis den armeres korrekt.
Hvis ts sender et billede og stiller et mere udførligt spørgsmål, er det lettere at få et korrekt svar direkte.
Venlig hilsen P-A

S
Pagno sagde:
Spørgsmålet var om pladens beskaffenhed ikke fastgørelse, hvis spørgsmålet formuleres som om det er muligt at fastgøre en 70 kilos betonplade på et fast underlag som en betonvæg, underforstået, uden underskabe, er svaret stadig ja, hvis det armeres korrekt.
Hvis ts sender et billede og stiller et mere udførligt spørgsmål, er det lettere at få et korrekt svar direkte.
Mvh P-A

Fastgøre betonplade på væg?

ellers ville man spørge hvordan får jeg betonpladen holdbar

SBH sagde:

Fastgør betonplade på væg?

ellers skulle man spørge hvordan får jeg betonpladen holdbar
Vi læser helt klart forskellige dele af spørgers spørgsmål, jeg ser det som at spørgers overvejelse er om betonpladen kommer til at holde, eftersom infoen om at den vejer 70 kg ikke udgør noget problem i hvilket som helst af tilfældene, uanset hvad spørgeren refererer til, muligt at jeg mistolker spørgsmålet, jeg læste hele spørgsmålet flere gange og ved stadig ikke om han har problemer med at fastgøre den, eller om pladen kommer til at holde, væggen holder hvis den har de forudsætninger spørgeren skriver, det kan vi være enige om i hvert fald..
Mvh P-A

• Synes
1
  • Laddar…
Så skal jeg præcisere!
Spørgsmålet drejer sig om, hvorvidt jeg tør hænge en så tung plade direkte på væggen, dvs. om væggen kan klare det. Pladens holdbarhed løser vi med armering.
Da det er tænkt som spiseplads, er der jo risiko for, at der kommer en hel del vægt på pladen.
Jeg vedhæfter et billede for at præcisere
Køkkenhjørne med hvid væg og træplankegulv, sort bordplade til venstre og en vindueskarm med plante til højre.

tanken er, at betonpladen skal gå ud omtrent halvvejs i bredden på bordpladen, som ses til venstre.

Ser ud til at være et ældre hus. Kan være murstensvæg med puds?

Fastgør reglar 45x45 på væggene, så hele pladens bagkant samt sider hviler på reglarne.
Lim med PL600 eller lignende mellem regel og betonplade.
Vigtigt selvfølgelig at bruge et plug og skrue, der er tilpasset væggen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.