Jeg har brug for at forankre en gulvlampe på en måde, så den ikke kan vælte. Da min partner ikke ønsker, at vi borer huller nogen steder, tænkte jeg, at man kunne forbinde den med det ene sofaben.
2 trælister med udtag + 2 skruer med møtrikker?
Sortmalet sømbånd med små skruer/møtrikker?
Der findes jo mange varianter af dette.
(frihåndstegning vha. computermus )
2 trælister med udsparing + 2 skruer med møtrikker? Sortmalet sømmetalbånd med små skruer/møtrikker? Der er jo mange varianter af dette. (frihånstegning vha. computermus ) [billede]
Det første er måske svært at gøre diskret, men sømmetalbånd var et rigtigt godt forslag! Jeg har også en sort spraydåse, så det bliver nok det i morgen, når jeg har tid.
Det skal holde, så den lille ulydige på 10 måneder herhjemme ikke vælter lampen på gulvet igen. Hun er rigtig hurtig, når hun opdager, at man kigger væk et halvt millisekund Så buntband bliver nok ikke helt stabilt.
Klemmesæt, to stykker. Tænker på den type, der kan sidde mellem byggehegn for eksempel.
Ja præcis som Hobbs skrev, og jeg havde også selv den idé på et tidspunkt. Det kunne fungere, men det bliver besværligt at få det stramt nok, så det ikke står ustabilt. Det er nemlig forskellig diameter på rørene.
Stille lampen væk i de (få) måneder det drejer sig om?
Det drejer sig nok om mere end bare nogle måneder. Bedre at fastgøre tingene i stedet for at gemme halvdelen af lejligheden i garderoben (der er flere ting, der kunne have været gemt væk, men har løst det på lignende måde).