Er uvidende som pokker og har brug for lidt hjælp.
Har nogle konsol til hylder, der skal op på en gipsvæg. Har forsøgt at sætte dem op med rawlplug, men skruen når ikke ind til rawlpluggens skruedel, så den får ikke fat i pluggen. Dette er fordi konsollen optager en stor del af skruens længde.
Hvad skal jeg gøre? Er der specielle rawlplug, der fastgør sig direkte i åbningen og ikke har skruetilslutning længst inde?
Har forsøgt at finde længere skruer til rawlplug, men kan ikke finde nogle der er længere end 6 cm?
Hjælp modtages taknemmeligt, så jeg slipper for skammen ved ikke engang at kunne få nogle hylder op.
Har nogle konsol til hylder, der skal op på en gipsvæg. Har forsøgt at sætte dem op med rawlplug, men skruen når ikke ind til rawlpluggens skruedel, så den får ikke fat i pluggen. Dette er fordi konsollen optager en stor del af skruens længde.
Hvad skal jeg gøre? Er der specielle rawlplug, der fastgør sig direkte i åbningen og ikke har skruetilslutning længst inde?
Har forsøgt at finde længere skruer til rawlplug, men kan ikke finde nogle der er længere end 6 cm?
Hjælp modtages taknemmeligt, så jeg slipper for skammen ved ikke engang at kunne få nogle hylder op.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 046 indlæg
Der findes sikkert skruer længere end 6 cm. Hvilken diameter er det?
Protte
Protte
Er det mollyplugg? Skru skruen, uden konsol, først så pluggen folder sig sammen på bagsiden af gipspladen, skru skruen ud og monter konsollen. Så rækker skruen måske til? Det gøres bedst med en mollypluggstång (http://www.biltema.se/sv/Bygg/Fastelement/Skruvankare/Tang-for-skruvankare-87500/). I nød kan det fungere at skru helt enkelt skruen med pluggen som stop, men der er en risiko for, at pluggen begynder at rotere i hullet da.
Pluggen jeg forsøger at bruge er Molly plastplugg som skruer/udfolder sig selv indenfor væggen.
Det jeg har brug for, hvis jeg forstår jer ret, er en anden skrue som passer ind i pluggen men er lidt længere for at også gå igennem konsollen og række hele vejen ind i pluggen. Hvilken skrue kan jeg bruge? Vedhæfter billede af plugg jeg bruger.
Det jeg har brug for, hvis jeg forstår jer ret, er en anden skrue som passer ind i pluggen men er lidt længere for at også gå igennem konsollen og række hele vejen ind i pluggen. Hvilken skrue kan jeg bruge? Vedhæfter billede af plugg jeg bruger.
Hvilken type konsol skal du skrue op?Fixhjälp sagde:Pluggen jeg prøver at bruge er Molly plastplugg, som skruer/udvider sig selv inde i væggen.
Det jeg har brug for, hvis jeg forstår jer rigtigt, er en anden skrue, der passer ind i pluggen, men er lidt længere for også at gå igennem konsollen og række hele vejen ind i pluggen. Hvilken skrue kan jeg bruge? Vedlægger billede af plugg jeg bruger.
Valget af skrue (eller rettere sagt skruvhoved) afhænger af konsollen, og derefter skal du have en 5mm grov skrue, der rækker igennem konsol+gips+plugg+10mm (mindst)
Køb træskrue med forsænket hoved, typ disse: http://www.byggmax.com/se-sv/prod/pid-24959
De findes i 20-pak hos biltema også, eller hos hvilken som helst byggemarked, du finder sikkert en pose med 10 eller 20 stykker på Ica Maxi også
De findes i 20-pak hos biltema også, eller hos hvilken som helst byggemarked, du finder sikkert en pose med 10 eller 20 stykker på Ica Maxi også
Klik her for at svare