Har denne åbning mellem kælder og stueetage. Den måler 144*140 og højden fra gulvet er 199 (cm). Afsats ovenfra er fra højre.
Tænker sidste trin nede bliver til venstre langs ydervæg. Intet i den nedre plan, der hindrer i form af væg osv.
Har en vindeltrappe, men undrer om nogen ved, om målene muliggør en fast i stedet.
Tænker sidste trin nede bliver til venstre langs ydervæg. Intet i den nedre plan, der hindrer i form af væg osv.
Har en vindeltrappe, men undrer om nogen ved, om målene muliggør en fast i stedet.
Medlem
· Västernorrland
· 12 010 indlæg
Det er aldrig umuligt at have en trappe, spørgsmålet er bare om den bliver særlig behagelig at gå i men mange ældre huse har nok dårligere forudsætninger end det der med trapper som fungerer godt.
Du har en pointe, det bliver måske genmontering af spiraltrappen!
Den er flot men skal stabiliseres
Den er flot men skal stabiliseres
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Hvad er højdemålet fra gulv til gulv? Vindeltrapper er nødløsninger, der bør undgås, især til en kælder, hvor man måske vil bære ting med sig. En L-formet trappe virker passende, hvis den får plads. (Afhænger af den samlede trappehøjde).
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 203 indlæg
Hvis der er to meter fra gulv til loft, gætter jeg på maksimalt 2,50 i alt, sandsynligvis lidt mindre. 13-14 trin burde så være tilstrækkeligt. Ideelt set ville man så ønske en trappelængde på cirka 3,25-3,50 meter. Det er vel omkring en meter mere, end du har med fuld ståhøjde i L-form. Men det er ret almindeligt, at en kældertrappe har lidt mindre dybe trin end ideelt, ligesom det er almindeligt, at voksne mænd skal bøje sig lidt for at komme ned.
Jeg vil gætte på, at du kan få en ret god trappe bygget der.
Jeg vil gætte på, at du kan få en ret god trappe bygget der.
Her kan du få måleskitser på forskellige trapper baseret på dine forudsætninger..
http://www.zhitov.ru/en/lestnica/
http://www.zhitov.ru/en/lestnica/
Toppen, skal se om det går at lave en L trappe alligevel
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Jeg spørger igen: højden fra gulv til gulv? Dvs. kælderens højde plus bjælkelagets tykkelse. Det er det mål, der bestemmer trappens forudsætninger.
Klik her for at svare