Hej,

Jeg er ved at bygge en skillevæg og forsøger at bore i loftet med en borehammer. Loftet er af beton, og jeg kommer maksimalt 1 cm ind... derefter er det stop.

Boret snurrer (jeg har en 500w Bosch borehammer) og der siver lidt sten ud, når man prøver, men der sker ingenting i form af dybde. Jeg købte en betonskrue for 60 kr af piranha hos clas ohlson, der burde ikke være noget galt med den. Hvad kan der gøres? Er det borehammeren, der er for svag?

Armeringsjern?

Det ser ikke sådan ud, dog bliver skruen meget varm (dele af den bliver rød). Jeg ser ingen metalspåner på skruen, når den kommer ud. Skal det være så svært at bore i beton?

Krilleman
Hvis der er et armeringsjern kun 1 cm ind, skal du kunne se en metallisk overflade i borehullet...

Lommelygte (nej lige præcis, jeg mente lommelygte men læs telefon) kan være god at lyse med...

Du skriver skrue men mener boremaskine, går jeg ud fra? For der findes jo også betonskruer, men dem skal man jo forbore for.

Du har valgt hammertilstanden på maskinen? Og korrekt rotationsretning?
Min borehammer fra bosch har indtil videre tygget al beton som om det var flamingo ...

synes faktisk, jeg kan se en metallisk overflade, selvom den er i kanten af hullet og præcis der, hvor det slutter.
Hvad gør man nu, tester et stykke ved siden af? I så fald, hvor langt væk bør jeg gå?

Skal også fylde det andet hul nu, som bliver tilbage i så fald, hvordan gør jeg det nemmest?

Nej, har faktisk valgt det indstilling, som symboliseres af en "skrue", rystede en hel del, da jeg valgte hammerindstillingen og testede. Skal det være hammerindstilling? Den rigtige retning er det i hvert fald.

Jeg mener selvfølgelig boremaskine :)

Taknemmelig for hjælpen :)

Senest redigeret:
headmaster200 sagde:
Nej har faktiskt valgt det læge som symboliseres af en "skrue", rystede en fandens masse når jeg valgte hammerindstillingen og testede. Skal det være hammerindstillingen? Korrekt retning er det ellers.
Jo hammerindstillingen er det, der gælder, når det er i beton, du borer. Så gætter jeg på, at du har en slagboremaskine og ikke en borehammer. Jeg genkender det fra, da jeg begyndte at renovere derhjemme første gang. Man presser på som bare pokker, og sveden hagler ned, men det eneste, der sker, er, at boret bliver varmt og i værste fald ødelægges.

Jeg har siden da anskaffet mig en rigtig borehammer, og det gør en stor forskel. Nu kræves der ikke specielt meget anstrengelse for at bore, selv i de hårdere vægge.

arunnhagen sagde:
Jo hammarindstillingen er det, der gælder, når det er i beton, du borer. Så gætter jeg på, at du har en slagboremaskine og ikke en borehammer. Jeg genkender det der fra, da jeg begyndte at renovere derhjemme første gang. Man presser på som bare pokker, og sveden hagler, men det eneste, der sker, er, at boret bliver varmt og i værste fald ødelægges.

Jeg har siden da anskaffet mig en rigtig borehammer, og det gør en vældig forskel. Nu kræves der ikke særlig meget anstrengelse for at bore, selv i de hårdere vægge.

Ja præcis sådan er det :)

Vil du ikke købe en borehammer, så kan de lejes for en billig penge.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.