Skal lave en fårefold.

Hegnet bliver almindeligt fårehegn med træstolper. Bortset fra 30-40 meter af en kortside mod huset. Der vil jeg bruge granitstolper. Ca 25x25.

Nu spekulerer jeg på, om det er muligt at få noget pænt med armeringsjern, rakstål (ikke nær) dér. Typisk 10mm x 6m, og evt. køre hver anden pigtråd.

Det fårehegn, jeg har kigget på, har 6 horisontale tråde. Så vil jeg gerne have ca. samme antal jern.

Tror I, det er muligt at sætte stolperne på plads, bore hullerne, så alt kommer i nogenlunde samme højde (jeg har dog visse niveauforskelle) og få det pænt, eller skal jeg bare fastgøre almindeligt nær på stolperne?

Hvad tror I om stolpeafstanden? Jeg har så jeg kan grave ca. 50 cm af stolperne ned.

Har man ikke job kan man skaffe sig det... Begavet med et betydeligt antal granitstolper (kaldes for knektar) har jeg vis erfaring. Armeringsstål er alt for svajende undtagen i net, og da er 6 m afstand for langt. Halvdelen er mere passende. Du skal fiksere til stolpernes yderside, hvis du vil have et pænt hegn.

• Synes
Dan_Johansson
  • Laddar…
J justusandersson sagde:
Har man ikke job kan man skaffe sig det... Begavet med et betydeligt antal granitstolper (kaldes for knektar) har jeg en vis erfaring. Armeringsstål er alt for svajende undtagen i net, og så er 6 m afstand for langt. Halvdelen er mere passende. Du skal fæstne på stolpernes yderside, hvis du vil have et pænt hegn.
Hm. Mislykkedes med at få med selve kernen i spørgsmålet....

Jeg vil altså lave gennemgående huller, som jeg trækker jernene/pigtråden igennem. Ca. 3-4 meter som mellemrum var også min tanke.

Den konstruktion ville jeg ikke turde satse på. Stenstolper bevæger sig ret meget over tid.

Pigtråd til får og tæt på huset?

Jeg mener, at det er helt ok at tænke sig om en ekstra gang..

En bonde i min nærhed har støbte stolper med gennemgående huller til eltråd, de ligner jo mere noget tyskbygget i Polen i 40'erne, bare lidt skævt.

J justusandersson sagde:
Den konstruktionen skulle jeg ikke turde satse på. Stenstolper bevæger sig ret meget over tid.
Ok! Sætter et par til en port bare.
Tak.

Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.