Skal lave lidt blikkenslagerarbejde, blandt andet skal et par vindskedebeslag samles ved mønning med enkel stående fals (synes det er mest stilfuldt) samt et antal vinduesbænke bukkes til. Tænkte derfor at skaffe mig en rimelig falsk tang.

1. Hvad satser man på til husbehov af denne art: Ret, 45 graders eller 90 graders?

2. Findes der et prisværdigt fabrikat. Kan forestille mig at lægge 500-600 kr.

Bliver vel en Stubai enkelledet 45 graders for de penge.
296220_1001209.png

Hvorfor foretrækker du en 45-graders fremfor en lige? Er det nemmere at arbejde med? Og får man virkelig en Stubai for de penge? De ser ud til at ligge yderligere et par hundrede op.

Undskyld for trådkapring og eventuel blasfemi...

Jeg undrer mig over, hvor dårlig denne er (BT, 259:- 10 års garanti-klassen):
12-0922_xl_1.jpg

Jeg var nemlig på vej til at købe en sådan i dag, da jeg så tråden, og overvejer om man skal bøvle med at finde en Stubai her (Swedol har ingen på lager). Jeg skal nok lave enklere ting end TS. (Mest underbleck)

Senest redigeret:
Køber en hel del ting på BT men ikke værktøj så den tvang er for mig ingen mulighed. For mange gange jeg har været utilfreds med kvaliteten. Er der nogen, der har erfaring med ETC? Sælges på XL-byggemarkederne.

• En tang med rødt håndtag og sort hoved, sandsynligvis til brug i et byggeprojekt.
Anders243 Anders243 sagde:
Undskyld for trådkapring og eventuelt blasfemi...

Jeg undrer mig over, hvor dårlig denne er (BT, 259 DKK 10 års garanti-klassen):
[bild]

Jeg var nemlig på vej til at købe sådan en i dag, da jeg så tråden, og overvejer om man skal bøvle med at finde en Stubai her (Swedol har ingen på lager). Jeg skal nok lave enklere ting end TS. (Mest underblech)
Køb den, test, returnér hvis du ikke er tilfreds! Hvis der er noget man kan sige om biltema, så er det (i hvert fald ikke i de butikker jeg handler i) aldrig noget problem at returnere ting...
Generelt set plejer deres "10-årsgarantisager" at være helt ok, især for værktøj man ikke bruger 24/7...

• Synes
hyggabus og 1 anden
  • Laddar…
Rickard.
En 60mm 45° stubai er den eneste false-tang, der altid følger med mig på mine opgaver, og den form er den, jeg anbefaler, selvom jeg er overbevist om, at du ville være tilfreds med en lidt billigere.

90° er ubehagelig at arbejde med, selvom den nogle gange er værd at have med, og en bredere rak kan være nyttig til lange lige bukninger, men er mindre alsidig.

Senest redigeret:
  • Synes
tegel1957 og 1 anden
  • Laddar…
Tak for den information! Godt svar.

Aaa, du lagde 2 identiske tråde op....

leby leby sagde:
Aaa, du lagde op 2 identiske tråde....

Japp. Sorry. Bristende Handhavende. Forstod ikke hvordan jeg kunne fjerne den derefter.

klik på de tre prikker i nederste højre hjørne så findes slette som alt under en tid

• Synes
Jesper Ronn
  • Laddar…
J Jesper Ronn sagde:
Køber en del ting på BT men ikke værktøj, så den tvang er for mig ikke et alternativ. For mange gange jeg har været utilfreds med kvaliteten. Nogen der har erfaring med ETC? Sælges på XL-byggemarkederne.
ETC er billigt kinaskrammel. Arbejdede på byggemarked tidligere, og det var bundsegmentet. Ikke bedre end biltemas billige, og så er biltema sandsynligvis bedre til at håndtere bytter.

• Synes
Jesper Ronn og 1 anden
  • Laddar…
T toolman77 sagde:
ETC er billigt kinaskrammel. Arbejdede i et byggemarked tidligere, og det var bundsegmentet. Ikke bedre end biltemas billige, og så er biltema sandsynligvis bedre til at håndtere bytter

Hvad siger I om Bessi/Erdis tænger? Sammenlignelige med Stubai eller lavere kvalitet. Har ikke fundet nogen Stubai-tang omkring 500-600 kr, men dog en Bessi/Erdi.

• Sort Bessey falstang med 45° bøjning og 60 mm åbning fra Beijer Bygg. Pris 639 kr/stk.
Hvad er problemet med Biltematangen? Er den sværere at bruge, giver dårligere resultater, eller risikerer den at gå i stykker?

Ja ser man på de oven så ser jo Biltema-tangen ud til at have en fin smedning i hvert fald. Ikke lige så groft som de andre. Er man ikke professionel og skal bruge den sporadisk, så vil den nok være tilstrækkelig.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.