hej, i forbindelse med en tilbygning tænkte jeg at sætte Moelvens færdigmalede panel op på indvendige vægge i andre rum som støder op til tilbygningen. Bliver det godt at sømme panelet direkte på de eksisterende tapetserede gipsvægge, eller skal jeg først sømme en tynd lægte (ca. 10 mm) for at få en luftspalte?

Luftspalte behøves ikke. Søm direkte på gipsen, hvis der er noget bag gipsen at sømme i vil jeg sige. Ellers går det fint at lime panelet fast også.

• Synes
Pasi K
  • Laddar…
Tak AG A for det hurtige svar! Ja, luftspalten er jo ikke nødvendig af samme grund som på ydersiden. Jeg tænkte, at den måske kunne hjælpe med at udjævne eventuelle ujævnheder i væggen. Men huset er jo ikke så gammelt, så det er sikkert ikke noget problem. Der er regler i væggen. Jeg skal have fat i en god regelfinder - har du nogle tips? De jeg har prøvet har ikke været så præcise, nogle gange markerer de en regel, og nogle gange gør de ikke. Jeg har overvejet at lime, men hvordan er det med bevægelser? Panelet krymper/svulmer lidt, mens gipsen ikke gør det? Ved limning limer man på væggen og ikke i not/fjer gætter jeg på.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.