Ved, at der findes færdigarméret beton med ståltrådsbitar i, når man køber færdig beton, men findes den i sække, så man kan blande selv?
Årsagen til, at jeg spørger, er at frugan er kunstnerisk anlagt og plejer at støbe diverse kreationer, typ Rabarberblad osv.
Et stort problem ved sådan støbning er jo armeringen, det er svært at få kyllingnätet i midten!
Årsagen til, at jeg spørger, er at frugan er kunstnerisk anlagt og plejer at støbe diverse kreationer, typ Rabarberblad osv.
Et stort problem ved sådan støbning er jo armeringen, det er svært at få kyllingnätet i midten!
Der findes, så vidt jeg ved, ikke sådan en beton at købe. Derimod kan du sikkert få fat på, eller lave dine egne, armeringsstykker. De tråde, der er i den færdigarmerede beton, er almindelige bøjede ståltrådsstykker. Hør efter med en betonfabrik, om du kan købe en mængde ståltråd og smide det i din egenblandede beton.
Medlem
· västerbotten
· 273 indlæg
Jeg har en nabo som har støbt sit garagegulv med sådan, så det burde jo holde til nogle skulturer også. Jeg tror det kaldes selvarmeret beton.
Ring og tjek med en betongleverandør, de ved nok hvad du taler om.
/benny
Ring og tjek med en betongleverandør, de ved nok hvad du taler om.
/benny
Nu er vi inde på avancerede ting, og beton er ikke mit område, men:
Vejvæsenet har eksperimenteret med stålfiberarmeret beton. Jeg tror, at de prøvede både asfaltbeton og cementbeton. Hvad jeg husker fra en rapport, så opstod der et antal praktiske problemer.
Kan du ikke bruge hønsenet?
Vejvæsenet har eksperimenteret med stålfiberarmeret beton. Jeg tror, at de prøvede både asfaltbeton og cementbeton. Hvad jeg husker fra en rapport, så opstod der et antal praktiske problemer.
Kan du ikke bruge hønsenet?
Man kan bestille beton med stålfiber- eller polypropylenarmering.
Stålfiberarmeringen kan erstatte eller supplere den traditionelle armeringen.
Armering med polypropylen bruges mest for at mindske mængden/størrelsen på de svindrevner, der kan opstå under hærdningsforløbet.
Stålfiberarmeringen kan erstatte eller supplere den traditionelle armeringen.
Armering med polypropylen bruges mest for at mindske mængden/størrelsen på de svindrevner, der kan opstå under hærdningsforløbet.
Klik her for at svare