Er lige begyndt på mit altanbyggeri på ca. 75 kvm. Da min kommune kræver, at jeg bygger den i samme niveau som gulvet inde i huset, og at den delvist skal bygges ud over en skråning, vil der være en del højder. Første række af fundamentblokke til den midterste bærelinje har jeg allerede kæmpet med at få ned en håndfuld færdige fundamentblokke i stenknust og fyldmateriale, hvilket var en mindre sjov historie. Højden mellem fundament og færdigt gulv ligger på ca. 50 og 100 cm på disse. Den ydre række har jeg ikke påbegyndt endnu, men vil komme til at ligge mellem 150 og 250 cm fra jord til gulv.
Altanen vil være mellem 360 og 480 cm ud fra huset og vil være fastgjort til facaden.

Holder færdige 700 fundamentblokke til sådan et byggeri? Jeg har forstået, at der ikke er nogen armering i færdige fundamentblokke og læste et sted, at sådan en blok skal kunne klare 4kn, hvilket måske ikke siger mig så meget andet end at jeg tolker dette som om, de holder til 400 kg, hvilket føles lidt, når nu Biltemas terrassefødder i plast kan klare 800 kg? Det ville være rigtig rart, hvis jeg kunne undgå at støbe mine egne fundamentblokke, men jeg vil jo ikke have, at det hele falder sammen. Har I nogle meninger at dele om dette?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.