46,398 læst ·
33 svar
46k læst
33 svar
Facade stillads = megadyrt!?
Var inde på en mindre skrotfirma i dag for at lede efter lidt brugte landbrugsmaskiner, og jeg gik så forbi en hel "afdeling" med gamle stilladser, både hake-stilladser og den anden variant med "skruv-klämmor". Det var jo for så vidt stilladser, så havde en vis patina, om man siger sådan, men fuldt fungerende! Han ville have 24:- meteren, hvis jeg ikke husker forkert, hvilket burde betyde ca. 500-600:- for en sektion (2m*2m*1m)
Hvor findes sådanne hyggelige butikker?Artec sagde:
Her i stockholmsområdet er de alle udryddet.
Ring stilladsfirmaerne og spørg om du kan købe et parti gammel haki eller burtons (eller et andet mærke). Jeg var heldig og fandt store mængder fra en firma uden for Stockholm til en kanonpris. Da jeg var færdig, udlejede jeg det et par sæsoner. Derefter solgte jeg det med god fortjeneste.
Hvis jeg ikke tager fejl, er der ret høje krav til, at stilladser er godkendt sikkerhedsmæssigt, hvilket gør, at ældre stilladser tages ud af brug. Således burde der være mulighed for at købe gammelt fra firmaerne.
Hvis jeg ikke tager fejl, er der ret høje krav til, at stilladser er godkendt sikkerhedsmæssigt, hvilket gør, at ældre stilladser tages ud af brug. Således burde der være mulighed for at købe gammelt fra firmaerne.
Er det derfor, du kalder dig "Snailman"?Snailman sagde:
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 indlæg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5,586 indlæg
Nej hovedsageligt fordi jeg er langsom med at komme i gang med byggeriet... det bliver endelig næste forår ser det ud til...
jeg malede nogle timer per dag, så det tog vel ca. 2 uger, med vaskning og maling 2 gange, ret overkommeligt syntes jeg.
Har gjort det 2 gange, men sidste gang blev det plastmaling.... så det bliver nok ikke en gang mere på denne kasse for mig
jeg malede nogle timer per dag, så det tog vel ca. 2 uger, med vaskning og maling 2 gange, ret overkommeligt syntes jeg.
Har gjort det 2 gange, men sidste gang blev det plastmaling.... så det bliver nok ikke en gang mere på denne kasse for mig
Moderator
· Stockholm
· 57 839 indlæg
Jeg hyrede et lille stilladsfirma, holder på og bygger på en etage på en del af huset. Ca. 110 kvm stillads. Kostede 33.000 (har jeg for mig) for 12 uger, inkl. opsætning, nedtagning og transporter.
Jeg blev chokkeret over prisen og blev ret sur over en ekstraafgift på ca. 2500 (af 33.000). Men valgte ikke at brokke mig over den, da jeg mistænkte, at jeg ville have brug for at beholde stilladset ca. 2 uger udover den aftalte tid, tænkte at bruge ekstraafgiften som forhandlingsargument.
Jeg er meget glad for, at jeg ikke brokkede mig. Vi fik dels problemer med blikkenslageren, som forsinkede nedtagningen af stilladset, og så var det så tæt på den ekstremt forsinkede vindueslevering (havde først tænkt at leje et flytbart stilladstårn til den del). Så jeg fik uden klager fra firmaet lov til at beholde stilladset 12 uger udover den aftalte tid, gratis! Fik næsten en følelse af, at de helst havde undgået at skulle tage sig af stilladset, selv da jeg endelig bad dem komme og hente det.
Jeg blev chokkeret over prisen og blev ret sur over en ekstraafgift på ca. 2500 (af 33.000). Men valgte ikke at brokke mig over den, da jeg mistænkte, at jeg ville have brug for at beholde stilladset ca. 2 uger udover den aftalte tid, tænkte at bruge ekstraafgiften som forhandlingsargument.
Jeg er meget glad for, at jeg ikke brokkede mig. Vi fik dels problemer med blikkenslageren, som forsinkede nedtagningen af stilladset, og så var det så tæt på den ekstremt forsinkede vindueslevering (havde først tænkt at leje et flytbart stilladstårn til den del). Så jeg fik uden klager fra firmaet lov til at beholde stilladset 12 uger udover den aftalte tid, gratis! Fik næsten en følelse af, at de helst havde undgået at skulle tage sig af stilladset, selv da jeg endelig bad dem komme og hente det.