har lige jaget lidt priser ind for huset...
FY hvor dyrt!!
24.000 kroner for 150kvm husfacade og
6 uger!!!

hvad kan sådan en stillads koste?
75 tusinde? lejer man den så ud i tre omgange
er den betalt (minus arbejdstiden selvfølgelig)

Koster det virkelig så meget?
det er næsten billigere at flyve kinesere ind
som bygger et stillads af løst træ!!

(lidt oprevet over denne uforudsete udgift lige nu...)

Senest redigeret af en moderator:
Byg et stillads selv da.

Jeg har et i træ, som jeg har bygget selv, der er to etager højt og otte meter langt. Det flytter (monterer ned og monterer op) jeg så hen, hvor jeg vil have det. Koster ikke så meget at købe, og når du er færdig, kan du montere det ned og gemme det, indtil det er tid til at male igen.

/Jonas

• Byggestilladser af træ, selvbygget og to etager høj, omkranser et hus med gule vægge og hvide vinduer, omgivet af grønne buske.
Senest redigeret:
  • Synes
Plutus
  • Laddar…
Jeg betalte 50kkr for stilladset, da mit tag blev lagt om for et par år siden.
Det var nok i størrelsesorden 250m2, men as-meget penge synes jeg dengang, og det synes jeg stadig, men hvad gør man...

Når jeg skal male om, bliver det nok til, at jeg bygger et i træ eller køber et mindre og derefter sælger videre på blocket, når det er klart. Hvis man maler, behøver man jo ikke have stillads rundt om hele huset hele tiden præcis. Så må det blive en side af huset ad gangen.

Købte denne brugte +8stilling plus lige så meget til lige før byggeriet for 20.000:- og solgte derefter halvdelen for 15.000 :D
fasad.jpg

det var et rigtigt kup det :)

Jeg byggede en ca 2 meter lang og 2.50 høj stillads, da jeg byggede mit skur. Den kan nemt skilles ad, men jeg overvejer, om jeg kan gøre den transportabel bagved firehjulstrækkeren på en eller anden måde.

Snailman
Stilling - svagpissere:D

Jeg har malet mit hus (terræn:eek:) to gange med stige og da har jeg penselmalet ca. 3-4 brædder oppefra og ned før jeg flyttede stigen og fortsatte med næste og jeg strøg to gange med nogen dags mellemrum Blivende hus (enplans:)) tænker jeg male før jeg slår panelen op:D

• Synes
Skoog77 og 1 anden
  • Laddar…
Byggede også en i træ. Materialet kostede nogle tusindlapper. Byggede for en facadeside kun (tre sektioner) og flyttede rundt. Gik overraskende glat.

skulle jeg bare male, ville jeg køre på med en stige, nu er det at bygge huset fra grunden og op og det er byggerne der vil have et stillads, og fordi jeg er bygherre vil jeg have et stillads som er godkendt hvis der skulle ske noget... men alligevel! 24 tusinde!! argh!

• Synes
Aser
  • Laddar…
W
Købte selv en hakiställning, der dækker en side ad gangen på mit hus. Kostede 20 brugt og er klart tilfreds. Får nok let pengene igen. Den jeg købte er 9 sektioner og dækker således ca. 81 kvm.

I der har bygget i træ, hvilke dimensioner mm har I brugt? Har I nogle forslag eller skitser til hvordan?

Hej emaengs

Du kan se et billede af min træstel i det andet indlæg i denne tråd.

Det er bygget af 45x120 tømmer til de stående regler og 45x195 og 45x220 regler til gangplanerne.

Derefter har jeg krydsstag af lidt varieret tømmer, f.eks. råspånt.
Har også skruet råspånt på tværs af gangplankerne på undersiden for at forbinde dem for bedre stabilitet.

/Jonas

Tak for info'en! Har haft HAKI hjemme en måned nu... og det koster penge... Skal se om jeg ikke kan bygge nogle egne stilladser for at spare nogle kroner!

Snailman
swecul sagde:
skulle jeg bare male, ville jeg køre videre med en stige, nu er det at bygge huset fra grunden og op
og det er byggerne, der vil have et stillads, og eftersom jeg er bygherre, vil jeg have et stillads, der
er godkendt, hvis der skulle ske noget... men alligevel! 24 lax!! argh!
Jeg har fulgt et antal nybyggerier, og ca. en ud af 4 har stillads rundt om hele huset, resten løser det på anden vis, så har man bygningsarbejdere, der vil have stillads, er der nok ikke meget at gøre, de skal vist rejses af dem, der er kvalificerede til at rejse stilladser også.....

Det plejer at stå, at kunden skal sørge for stillads og byggestrøm, du kan spare 3 tusinde, hvis du fikser det endelige elskab på stolper, så behøver du ikke leje en stor byggecentral heller (hvis nu dit elselskab tillader det)

Senest redigeret:
Mikael_L
Vil man købe en ny stillads så er måske denne virksomhed den billigste i Sverige.
http://www.ställning.se/

Jeg tror, er ret sikker på, at de ikke er lige så stabile som f.eks. Haki. Også smallere.
Hvis man har håndværkere kræver de måske en bedre.
Men for hjemmebrugeren tror jeg det er godt nok. Men fastgør den til loftet mod facaden, så alting ikke vakler hvis noget sker.

Selv fandt jeg en brugt 8+ i næsten samme størrelse som bygganytt viser på sit billede for kun 3500:-.
travlt har jeg sjældent haft med at kaste mig over telefonen. :D

Har man lidt is i maven, eller tid var det måske ... Så scroller man annoncer regelmæssigt og køber en brugt professionsstillads. Når man så er færdig, sælger man den for samme penge, hvis man kender sin marked godt.
Men de bedste priser på stilladser er om efteråret. Absolut ikke nu.

redigering:
Så må jeg vel sige. Hvis I skal bygge hus, køb eller lej et stillads, hvis I bare kan.
Falder man fra en trappestige fra nogle meters højde, fortryder man sikkert en masse, at man sparede. Bygger man hus, har man ikke tid til konvalescens.
Havde jeg ikke fundet denne brugte, havde jeg nok købt en ny fra ställning.se for godt 20.000, og solgt den bagefter.
Stige har man for at komme til jobbet, ikke for at arbejde fra (som nogen skrev her på forummet, ikke mig selv, der fandt på de fornuftige ord).

Senest redigeret:
I de ord er jeg også enig. Male går sådan fra stige men prøv at sætte vindskiver alene...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.