Havde tænkt at gøre det nemt for mig, når jeg skal efterisolere mit hus, men da vi nu skiftede vinduer, ser vi, at hele huset er beklædt med trykket fjeldpanel. Panelet har siddet der i mindst 18 år...
Skal jeg fjerne alt, eller kan jeg sætte lægter op, isolere, og beklæde med almindeligt hvidt træ? (tænker på lugt mm, der kan komme af netop trykket træ, og så er det måske ikke så godt at bygge det ind?)
Skal jeg fjerne alt, eller kan jeg sætte lægter op, isolere, og beklæde med almindeligt hvidt træ? (tænker på lugt mm, der kan komme af netop trykket træ, og så er det måske ikke så godt at bygge det ind?)
Hvad jeg ved, så må man ikke anvende trykimprægneret træ som facadebeklædning. Nu sidder det dog allerede på plads, men havde jeg været dig, så havde jeg fjernet det. Trykimprægneret træ kan give ubehagelige emissioner, der kan trænge ind i huset ved indbygning.
Ja jeg selv havde aldrig sat trykimprægneret træ i facaden, men man gjorde måske sådan for cirka 20 år siden? (har jeg i øvrigt aldrig hørt om men alligevel
)
Hvor sjovt er det på en skala at tage det hele ned og få det til forbrændingen....man kan jo ikke engang brænde det!
Ja ja bare at tage tyren ved hornene og begynde at rive...suk!
Hvor sjovt er det på en skala at tage det hele ned og få det til forbrændingen....man kan jo ikke engang brænde det!
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 229 indlæg
Når vi nu er i gang, bør du vide, at trykimprægneret træ skal deponeres på en særlig plads på en genbrugsstation. Det er miljøskadeligt at brænde det eller smide det i naturen.caradan sagde:Ja jeg selv havde aldrig sat trykimprægneret træ i facaden, men man gjorde måske sådan for cirka 20 år siden? (har jeg i øvrigt aldrig hørt om, men alligevel)
Hvor sjovt er det på en skala at tage alt ned og få det væk til genbrugsstationen....man kan jo ikke engang brænde det!
...og ulovligt.
Lustigt, sidst jeg var på åv-centralen og spurgte specifikt hvor det gamle trykimprægnerede træ skulle smides, så henviste de til træ, dvs. hvor alt andet træ blev smidt. Måske forskelligt afhængigt af hvor man er eller måske inkompetence...Johan Gunverth sagde:
Klik her for at svare