Ny her og ved ikke rigtig, hvor jeg skal stille spørgsmålet, men jeg prøver her!
Vi har lige købt et nyt hus, hvidt rappet fra begyndelsen af 1900-tallet. Huset har haft en lang udbygning på bagsiden med kælder under. For et antal år siden forkortede man udbygningen og lavede en terrasse på fundamentet. I kælderen nedenunder er der nu ret fugtigt, og man kan se langs med væggene, at fugt kommer ned.
Hvad kan man lægge på terrassen for at få gulvet tæt?
Vi ville gerne finde et produkt til at male på eller smøre ud for at gøre det tæt. Har kigget på forskellige epoxy-produkter, men hvor kan man få fat i dem?
Har også overvejet plade og trætralle...eller lægge klinker... men vi ville gerne gøre noget hurtigt nu inden efteråret.
Har nogen forslag???
Tak, tak!
Anna og Martin
Vi har lige købt et nyt hus, hvidt rappet fra begyndelsen af 1900-tallet. Huset har haft en lang udbygning på bagsiden med kælder under. For et antal år siden forkortede man udbygningen og lavede en terrasse på fundamentet. I kælderen nedenunder er der nu ret fugtigt, og man kan se langs med væggene, at fugt kommer ned.
Hvad kan man lægge på terrassen for at få gulvet tæt?
Vi ville gerne finde et produkt til at male på eller smøre ud for at gøre det tæt. Har kigget på forskellige epoxy-produkter, men hvor kan man få fat i dem?
Har også overvejet plade og trætralle...eller lægge klinker... men vi ville gerne gøre noget hurtigt nu inden efteråret.
Har nogen forslag???
Tak, tak!
Anna og Martin
På kulverten mellem de to bygninger på mit arbejde har de en slags asfaltklet (taget ligger i dagen lige nu pga ombygninger, ellers skal det være under græsplænen). Det fungerer sådan lidt, men det er formodentligt dræningen, der er for dårlig.
Ellers kan jo et tip være at kigge på, hvordan de har løst det på altaner med veranda under?
Ellers kan jo et tip være at kigge på, hvordan de har løst det på altaner med veranda under?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 indlæg
Det er ikke sådan, at der er kondens i kælderen.
Asfalt, tagpap, gummimåtte, plade eller hurtigt en presenning holder vandet væk.
Protte
Asfalt, tagpap, gummimåtte, plade eller hurtigt en presenning holder vandet væk.
Protte
Tak for hurtige svar!
Man kan se, at det er mere fugtigt nu, når det har regnet meget, og så vokser der noget mærkeligt hvidt i loftet...
Men det er sikkert sådan, at fugten også kommer fra siderne. Drænere ordentligt omkring huset skal nok også gøres. Helt andet spørgsmål.. Hvad lægger man for masser nærmest huset ved drænering??
Flere ideer om at få gulvet tæt??
Man kan se, at det er mere fugtigt nu, når det har regnet meget, og så vokser der noget mærkeligt hvidt i loftet...
Men det er sikkert sådan, at fugten også kommer fra siderne. Drænere ordentligt omkring huset skal nok også gøres. Helt andet spørgsmål.. Hvad lægger man for masser nærmest huset ved drænering??
Flere ideer om at få gulvet tæt??
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 indlæg
Mod grundens/kælderens væg lægger man platonmåtte eller nogen isolering (pordrän ell.lign.) og derefter fylder man op med det, der lå der tidligere.
Har man råd og vil også have seler, kan man desuden spendere på groft grus.
protte
Har man råd og vil også have seler, kan man desuden spendere på groft grus.
protte
Senest redigeret:
Det "mærkelige hvide" i loftet er sandsynligvis bare udfældninger fra betonen. Jeg antager, at det på sigt svækker betonen, men det er altså sandsynligvis ikke skimmel eller lignende. (skriver som jeg gør, da du ikke har sendt et billede med)
Jeg anvendte epdm-gummi som varmsvejsedes, dette blev tæt. Så har jeg set i en tråd, at Höganäs har et produkt til "rollat tatskickt" udendørs, FB3. Tror denne kunne fungere.
http://arkitekt.hoganes.no/upload/file/FB 3 Tätslamma.pdf
http://arkitekt.hoganes.no/upload/file/FB 3 Tätslamma.pdf
Skal tjekke den der höganäsprodukt! Det lyder jo ret godt.
Skal tage lidt billeder af det hele i dag og lægge op! Det er jo supergodt at få råd og tips her. Kommer nok til at stille mange spørgsmål fremover...
Skal tage lidt billeder af det hele i dag og lægge op! Det er jo supergodt at få råd og tips her. Kommer nok til at stille mange spørgsmål fremover...
Klik her for at svare

