synpunkter sagde:
Damen har dessutom förbjudit mig.
Det er vel for så vidt godt, at damen værner om dit helbred, men det handler jo ikke præcis om anthrax sporer; de, der i dag er syge af asbestose, har jo ofte arbejdet årtier ubeskyttet med asbest.
Ikke fordi man skal undervurdere risiciene, men man behøver jo ikke overdrive heller ;)

Man må takke for tipsene! Jeg afskriver vinkelsliberen. Det der med at pakke ind ordentligt lød snedigt. Jeg vil tage mig en ordentlig overvejelse og tjekke med saneringsfirmaer om cirka-prisen.

Der tager de 2000:-/ton for asbestaffald (hvis man er fra en anden kommune)
Hvordan ved de, hvilken kommune du tilhører?

Det ved de jo ikke. Man skal angive sin kommune i receptionen. Dum (ærlig) som jeg er, så sagde jeg, at jeg boede i en kommune i nærheden. Min kommune har en aftale med genbrugsstationen, hvilket jeg troede også dækkede asbest. Men det gjaldt vist kun for husholdningsaffald. Men efter en vis diskussion om, hvorfor der overhovedet var en aftale med virksomheden, hvis det kun gjaldt husholdningsaffald, når min kommune allerede har et firma, der tager sig af det, syntes de nok, at det var bedst at komme af med mig, besværlig som jeg var. Så jeg fik lov til at dumpe eternitten gratis. Når jeg sanerer resten af kælderen, kan det ske, at jeg angiver en anden bopæl i receptionen.  ;)

Det, der irriterer mig, er, at de påstår, at deponeringen er dyr, og derfor skal folk udefra betale så meget. Deponien er ikke andet end en lille skovlunde, hvor det farlige affald er dumpet og dækket med jord, endda ikke særlig omhyggeligt eller grundigt. Når man gik på området, var der iturevne plasticsække med asbestmateriale fuldt synligt overalt. Jorden var dækket af sønderknust eternit. Tog formentlig mere asbest med hjem end jeg efterlod der. Hyggeligt sted!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.