Hej,
Kan det være okay med en-etapset forseglet pudsfacade? Årsagen til mit spørgsmål er, at vi har haft et murervirksomhed hos os, som netop har foreslået det (vi ønsker at gå fra gavlspidser i træ til puds). Da jeg spurgte mere om dette, snakkede han videre og forsøgte at tegne lidt, men for mig var det ren græsk. Jeg vil høre, hvad I siger? Er der sket noget på området? Såsom kommet nye metoder/materialer? Når man googler en-etapset forseglet facade, bliver man mildest talt bange. Jeg kan heller ikke finde noget om, at det stadig bygges på den måde. Samtidig er dette en meget velrenommeret virksomhed, som er medlemmer af Murer- og pudseforeningerne, arbejder med kulturbygninger osv.
Kan det være okay med en-etapset forseglet pudsfacade? Årsagen til mit spørgsmål er, at vi har haft et murervirksomhed hos os, som netop har foreslået det (vi ønsker at gå fra gavlspidser i træ til puds). Da jeg spurgte mere om dette, snakkede han videre og forsøgte at tegne lidt, men for mig var det ren græsk. Jeg vil høre, hvad I siger? Er der sket noget på området? Såsom kommet nye metoder/materialer? Når man googler en-etapset forseglet facade, bliver man mildest talt bange. Jeg kan heller ikke finde noget om, at det stadig bygges på den måde. Samtidig er dette en meget velrenommeret virksomhed, som er medlemmer af Murer- og pudseforeningerne, arbejder med kulturbygninger osv.
På en trævæg? Nej, der findes ingen acceptable argumenter for at sikre en god fugtsikkerhed.S skanfals sagde:Hej,
Kan det være okay med en enstegstæt pudsfacade? Årsagen til mit spørgsmål er, at vi har haft et murerfirma hos os, der har foreslået netop det (vi vil gå fra gavlspidser i træ til puds). Da jeg spurgte mere om dette, talte han videre og forsøgte at tegne lidt, men for mig var det rent græsk. Jeg vil høre, hvad I siger? Er der sket noget på området? Som kommet nye metoder/materialer? Når man googler enstegstæt facade, bliver man mildest talt skræmt. Jeg kan heller ikke finde noget om, at det stadig bygges på den måde. Samtidig er dette et meget velrenommeret firma, der er medlemmer af Mur- og pudsfirmaerne, arbejder med kulturbygninger osv.
Éttrinstrukning på træ er et stort no no. Spørg hvilken som helst mægler. Det er en risikokonstruktion, som vil trække prisen på dit hus betydeligt ned, selvom man lykkes med at bygge det uden at skabe et problem.
Gør 2-trins-tætning i henhold til typ Webers instruktion eller lad helt være, er mit råd.
Gør 2-trins-tætning i henhold til typ Webers instruktion eller lad helt være, er mit råd.
Det er godkendt med enstegstætede tyk pudsede facader. Weber har hele systemer med alt fra gips til isolering og puds. Ikke at forveksle med dem med tyndpuds på celleplast som gav store problemer.
I mine øjne bør celleplast kun anvendes under jord.
I mine øjne bør celleplast kun anvendes under jord.
Klik her for at svare