Mange tråde har gjort mig lidt svimmel af det hele, men jeg tænkte på en ting. Jeg ved, at det ikke er enkelt at svare på spørgsmålet, men jeg kan heller ikke få det til at hænge sammen med vennen, der har projekteret før. Vi overvejer at investere i et hus. Grunden er der, det er fordelen, men den skal dræneres, og fundering skal gøres. Derefter vil vi have det mest omkostningseffektive hus, ingen luksus eller noget specielt materiale, bare et beboeligt hus simpelthen.
Til spørgsmålet. Kan det gøres på en enkel måde? Vi tænkte at leje det ud, indtil vi beslutter, hvad vi skal gøre, det ligger mellem Örebro og Karlskoga, og der er udsigt over en sø og lidt jord til have.
Vi vil få adgang til over en million cirka og kan ikke låne penge selv, men kan måske få det op til 1,2 millioner afhængig af vennen. Kan vi få noget ordentligt for det? Og hvordan bør jeg gøre. Har kigget på lidt færdige huse, men forstår, at det kun er toppen af isbjerget fra de indlæg, jeg har læst her.
Lad os sige, at jeg har 1,2 millioner, kan jeg få et hus for det, og hvilken standard ville det have? Älvsbyhus, Myresjöhus, Smålandsvillan Eksjöhus, der er så mange at vælge imellem. Men det virker som om jeg får mest partisk information her!
Til spørgsmålet. Kan det gøres på en enkel måde? Vi tænkte at leje det ud, indtil vi beslutter, hvad vi skal gøre, det ligger mellem Örebro og Karlskoga, og der er udsigt over en sø og lidt jord til have.
Vi vil få adgang til over en million cirka og kan ikke låne penge selv, men kan måske få det op til 1,2 millioner afhængig af vennen. Kan vi få noget ordentligt for det? Og hvordan bør jeg gøre. Har kigget på lidt færdige huse, men forstår, at det kun er toppen af isbjerget fra de indlæg, jeg har læst her.
100m2 stort hus, du bygger i det meste selv, så klarer du dig på 1 million. Men at købe færdigt hus fra fx Smålandsvilla vil koste dig meget mere.nyvillaägare sagde:
Mange tråde har gjort, at jeg bliver lidt svimmel af alt, men jeg tænkte på en ting. Jeg ved, at det ikke er nemt at svare på spørgsmålet, men jeg får det heller ikke til at passe med vennen, der har projekteret før. Vi overvejer at investere i et hus. Grunden er der, det er fordelen, men det skal drænes, og fundamentet skal lægges. Derefter vil vi have det mest omkostningseffektive hus, ingen luksus eller noget specialmateriale, men et beboeligt hus ganske enkelt.
Til spørgsmålet. Er det muligt at gøre dette på en enkel måde? Vi tænkte derefter at leje det ud, indtil vi beslutter, hvad vi skal gøre, det ligger mellem Örebro og Karlskoga, og der er udsigt over en sø og lidt jord til have.
Vi vil få adgang til over en million cirka og må ikke låne penge selv, men kan måske få det op til 1,2 millioner afhængig af vennen. Er det muligt at få noget anstændigt? Og hvordan bør jeg gøre. Har kigget på lidt færdige huse, men forstår, at det kun er toppen af isbjerget af de indlæg, jeg har læst her.Siger vi, at jeg har 1,2 millioner, får jeg et hus for det, og hvilken standard vil det have? Älvsbyhuse, Myresjöhus, Smålandsvilla, Eksjöhus, der er rigtig mange at vælge imellem. Men det virker som om, jeg får mest partisk information her!
Er det kun huset, der må koste 1 million?
Fundament, el, vand, kloak = skal det indgå i denne million?
Egentlig skal alt være inkluderet i millionen, overvejer at købe et hus, der koster fra 800 til millionen. Hvis man skulle bygge et sådant færdigt, hvad ville det koste med fundament, el og alt?P Pappa1986 sagde:
Skal du tilslutte dig til kommunalt VA? Det plejer at ligge på 100-200.000 kr. Så skal du ordne jorden, det er jo meget svært at sige pris for, det afhænger af, hvad der skal gøres. Mellem 100-400.000 kr er vel normalt. Materiale til 100 m2 hus, har jeg svært ved at sige. Men for et løsvirkeshus måske 500-700.000 kr for det billigste og enkleste? Har du så grunden? 100-500.000 kr. Så kommer der mange småudgifter, stilladser, byggetilladelser, maling af huset, tilslutningsafgift for el, mm mm....
Gør du absolut alt selv, er det formentlig meget meget svært at komme under millionen. Men sikkert ikke umuligt. Meget indretning til huset, køkken, gulv, klinker mm kan man måske finde brugt eller demo produkter for at holde prisen nede.
Gør du absolut alt selv, er det formentlig meget meget svært at komme under millionen. Men sikkert ikke umuligt. Meget indretning til huset, køkken, gulv, klinker mm kan man måske finde brugt eller demo produkter for at holde prisen nede.
Klik her for at svare