flot præcis sådan vil jeg have det.. hvilket vike brugte du udover 70x70 stolperne?
hvad kostede dit "staket" mvh Tim

Z Zba sagde:
syggt precis så vill jag har det.. vilket vike använde du förutom 70x70 stolparna?
vad kostade ditt "staket" mvh Tim
Det var almindeligt trykimprægneret træ fra Bauhaus.

Jeg lavede en halv fejl, købte træ nov 2019 (byggede ca. 40%) og derefter træ om sommeren. Der blev forskel i både farve og hvordan "træet" opfører sig, da det nyimprægnerede træ slår sig og skrumper efter 1 sæson. Dem jeg købte i nov, året før, var ret tørre og havde ligget indbundet med andet træ. Husker jeg. Så de var allerede lige og fine.

Stolperne
95x95 (på hjørner og hver ende, dvs. slut)
70x70

Ribber og regler
70x45
45x28

Jeg tjekkede min kalkulation og det kostede 4500-5000:-. Fik minimalt med spild, trods nogle "oh shit". Tog længere tid dog pga. det.. Man er nærig med visse ting og så får det tage den tid, det behøves =).

Har været nødt til at skifte 2 regler på 48x28 reglen, der løber længst oppe horisontalt.. Nogle krympede som bare pokker og nogle ingenting.

FYI, eftersom hegnet går som en bue, var jeg nødt til at fremstille en rig til at save ribberne i forskellige vinkler. Overkompliceret sikkert, men det var første gang. Men det blev fint.
Fritstående trærammeinstallation med betonsten i bueform og værktøjsbænke i baggrunden, efterårsblade rundt omkring.
Bue som sagt

En Ryobi rundsav på et arbejdsbord, ved siden af trykimprægneret træ og vaterpas.
Riggen til at save de vertikale ribber (sidder på stolpen)
En elektrisk sav skærer en træplanke på et arbejdsbord, omgivet af træspåner og et rødt håndtag.

• Bygge af hegn under konstruktion foran et gult hus med ubehandlet træ, brædder og værktøj på en brostensbelagt terrasse i solskin.
  • Synes
Roga1337
  • Laddar…
hej, hvor høje er stolperne og hvor højt er selve espalieret?

Z Zba sagde:
hej, hvor høje er stolperne og hvor højt er selve espalieret?
og hvor langt mellemrum er der mellem stolperne?
Synes det var rigtig fint :)

110 cm mellem stolperne, men max er 150 cm. Kan slå sig og også bøje sig (ind/ud, op/ned), og så går skruerne i stykker.

Uploadede en tegning med mål. Der er to forskellige mål pga. kortsiden er højere.

Får se om den kom med. Det er en PDF.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.