Hej

Vi skal pudse vores mexiteglhus, og har tænkt os at fjerne panelet på gavlspidsen og pudse hele vejen op. Havde en plan om at rive bort gavlen, opregne på tagspæren og sætte udgips, derefter mure gavlen med lecablokke med luftspalte indvendigt.

Spørgsmål 1: Vil jeg få problemer med revner i gavlen?

Spørgsmål 2: Er det den rigtige vej at gå med udgips, eller skal man sætte en anden type board? Har også hørt, at man helt kan undlade at sætte nogle plader og måske bare sætte underlagspap på tagspæren mod murblokkene.
 
  • Taget på et mexitegelhus under renovering, viser tagkonstruktionen med isolering og ventilationsrør. Trærammer er synlige ved gavlen.
Senest redigeret:
Hej! Hvordan er det gået?
 
B blåmärket sagde:
Hej! Hur har det gått?
Jo det har gått bra. Det blev til at sætte utegips direkte mod tagstolpen, mure op med lecablock udenfor med en luftspalte imellem, og så puds på det. Blev kanon!
 
  • Bygningens gavl med ude-gips monteret mod takstolen og lecablokke murværk udenfor med luftspalte, set skråt forfra under en skyet himmel.
  • Husets gavl med lecablokke og pude på tag, samt flaske ovenpå væggen under opførsel, med grønne plader bagved.
  • Hus under renovering med nyt pudset facade, stillads og byggeudstyr omkring.
  • Synes
Krikkan og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.