Nogen der har erfaring med Ultra Board fra Norgips? (eller tilsvarende)
Samme dimensioner som en gipsplade men skal klare op til 33kg med skrue og 60kg med plug.
Burde være et praktisk valg, hvis det er besværligt at montere f.eks osv bagved.
Samme dimensioner som en gipsplade men skal klare op til 33kg med skrue og 60kg med plug.
Burde være et praktisk valg, hvis det er besværligt at montere f.eks osv bagved.
Er også nysgerrig. Overvejer at teste det nu i oktober.G GustavGBG sagde:
Interessant. Har osb i hele huset og har sat gips udenpå i de rum jeg har renoveret og skal snart i gang med stuen, hvor en væg i forbindelse med den åbne pejs er enkelgips. Havde tænkt mig at lave en ramme der, hvor jeg vil have den væghængte tv, men dette ville jo være meget bedre og stadig brandsikkert.
Hej,
Lidt evaluering af ultrabord.
Ret bøvlet. Det er ret svært at knække gipset, især hvis det kun er et kort udstik, der skal væk. Så er det næsten nemmere at save.
Man skal trække flere gange med kniven.
Et andet problem er, at hårdgipsskruen er svær at skrue i. Man har virkelig ikke problemet med, at man skruer igennem pappet. Snarere, at man ikke altid får hovedet helt ind. Især når det er lidt svært at nå. Skruerne kunne have haft torx, men det er ikke til at få fat i.
Så hvis man ikke har brug for hver eneste centimeter af overfladen, som jeg jagter, ville jeg nok ikke vælge ultrabord. Så ville jeg nok bruge en træplade og derefter almindelig gips.
//Anders
Lidt evaluering af ultrabord.
Ret bøvlet. Det er ret svært at knække gipset, især hvis det kun er et kort udstik, der skal væk. Så er det næsten nemmere at save.
Et andet problem er, at hårdgipsskruen er svær at skrue i. Man har virkelig ikke problemet med, at man skruer igennem pappet. Snarere, at man ikke altid får hovedet helt ind. Især når det er lidt svært at nå. Skruerne kunne have haft torx, men det er ikke til at få fat i.
Så hvis man ikke har brug for hver eneste centimeter af overfladen, som jeg jagter, ville jeg nok ikke vælge ultrabord. Så ville jeg nok bruge en træplade og derefter almindelig gips.
//Anders
Enig efter at have gipspladet med det på ca. 10m. Jeg er glad for, at det bare var det og intet mere.Moxieman sagde:
Hej,
Lidt evaluering af ultraboard.
Ganske besværligt. Det er ganske svært at knække gipsen, specielt hvis det kun er et kort udstik, der skal væk. Så er det næsten lettere at save.
Et andet problem er, at hårdgipsskruen er svær at dreje i. Man har virkelig ikke problemet med at man trækker igennem papen. Snarere at man ikke får hovedet tilstrækkeligt ind imellem. Specielt når det er lidt svært at nå. Skruerne kunne have haft torx, men det findes ikke at få fat i.
Så hvis man ikke behøver hver centimeter af overflade, som jeg jagter, så ville jeg nok ikke køre ultraboard. Så ville jeg nok køre med træplade og så almindelig gips.
//Anders
Klik her for at svare